lördag 12 september 2009

Mot "Sherwood skogen"

Ja,då är det egentligen dax att ta och packa ner lite grejor som ska med när jag och "sambon" åker till mina hemtrakter :)
Ska bli skönt att komma hem en sväng, träffa familj och barndomsvänner.
Men samtidigt är det lite jobbigt, för det är så många man vill träffa och dygnet är så kort, så oftast blir det mest stressa av där hemma..
planen är väl att försöka hinna luncha med mor, sen middag hos far och hans fru och förhoppningsvis så kommer systerJ med sin son dit, så man kan slå två flugor i en smäll så att säga, och morgondagen då är det fika med barndomsvännerna som svarat att de har tid :)

Har funderat lite på temat på min blogg..och funderat på det här med bloggen vad den har för syfte...Jag har tänkt mycket på att den kanske skulle kunna vara till hjälp för mig..

Jag har varit med i viktväktarna, på brevkurs och med hjälp av dem under ett år så gick jag ner ca 15kg. Jag har en bit kvar för att nå mitt mål, målvikten jag satt upp och jag kämpar på, men det värsta är motivationen tryter emellanåt och så..
Jag kan vara jätteseriös/taggad och räkna points och planera hela veckan måndag-fredag men så kommer fredagen och så blir det bara utförsåkning..
samma sak med motionen...
Förra året var jag så aktiv och tränade, sprang framförallt mycket och var faktiskt i ganska god form tycker jag, men nu..
nej,jag vet inte..det är som att motivationen och motionen packat väskan och stuckit tillsammans.. (snälla, kom tillbaka!) ;)
Kanske om jag skulle använda mig av bloggen till att försöka ta tag i dessa bitar igen?
Det tåls att tänka på...

Men som sagt, nu ska jag nog ta och göra mig i ordning för avfärd mot "Sherwood skogen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar