måndag 18 april 2011

Tvätt-tankar

åh, jag blir så sugen på att beställa lite tv-serieboxar...
det riktigt brinner i mina fingrar!!! =O)
Men det ekar ju lite tomt i plånboken just nu, sen så är det ju "sakförbud" tills vi har flyttat...
jag antar att jag bara får surfa omkring och sukta lite =O)
Eller?
Är jag verkligen inte värd en tv-seriebox... *blink*
Kanske ska övertala sambon att "sakförbudet" borde göra ett undantag nu när det är lite rea och så ;O)

För övrigt så vet jag att David Batra har givit ut en bok om bl.a. lappar från tvättstugan och nu kanske jag platsar i den boken, men jag måste bara få säga att jag blir väldigt förvånad när personen som har tvätttiden före mig, drar över sin tid och bara fortsätter...
Det är klart att man kan ha felbedömt och tar lite av någon annans tid, men säger man inte någonting då?
Själv hade jag sagt "oj, oj, nu har jag visst tagit lite av din tid, men det är bara några minuter kvar" eller vad som helst, inte bara gått omkring när den som har tvätttid efter står och väntar.
Har jag fel?
Min nästa fundering är ifall hon kommer att ha tömt torkrummet som hon nu hängde upp sin tvätt i när jag lade i min i maskinerna -för det är nämligen min torkrumstid nu...
DET är bra underligt så engagerad man kan bli, när det bara är något så simpelt som tvätt! =O)

Ja, det var en liten uppdatering, denna måndag när jag verkar ha lite extra gott om tid till att surfa omkring på nätet=O)

1 kommentar:

  1. Tack snälla du! :)

    Du får kolla på serierna online tills du kan beställa hem dom!! Jag plöjer igenom serie efter serie, snart är jag klar med Crminal Minds, nått förslag på nån jag kan börja på efter de?!

    Haha tack att jag har egen tvättmaskin, får höra samma sak från min syster som bor i hyreshus!

    SvaraRadera