tisdag 19 april 2011

Dagen idag

Först och främst: Hurra, hurra, hurra för Pillan som fyller år idag!
Jag saknar dig väldigt mycket och hoppas vi hinner ses något i påsk när jag kommer hem till Sherwood! hoppas du fick mitt mess och att din andra halva hälsar att jag ringt dig för att sjunga, tur att du inte var hemma ;O)


Sen slänger jag in ett foto på mig själv... Därför att jag nu är... Tadaaa!


Nyklippt!

Kan efter dagens klippning konstatera att
1. Jag nog alltid vill ha syster T med mig, för av någon anledning kändes det VÄLDIGT jobbigt att gå in själv på en frisörsalong.
2. Jag gillar inte att klippa mig....Jag är väldigt känslig när det gäller mitt hår.
Och värre blev det när hon som klippte, klippte utan att alltid titta på vad hon gjorde -gulp!
Men så här blev alltså resultatet =O)
Syster T tyckte jag överdrev och tyckte "inte hon klippte något alls" medan jag behöver lite tid till att vänja mig vid min nya frisyr!
Jag tycker det ser ut och känns väldigt annorlunda!

Dagen har annars spenderats mest till fots.
Först gick jag som sagt iväg på en lång promenad och handlade billig läsk och godis.
Tittade in på Gina tricot i köpcentret också, men eftersom jag har presentkort så hittade jag ingenting.
Efter det begav jag mig till nästa köpcentra (denna gång med buss) och så strosa jag runt där med syster T.
Vi åt lunch och passade på att ta oss varsin glass också, premiär för våffla med kulglass i **mmm*
Jag valde lion och pecannöt, det var mäktigt och gott!

Snart hade dagen gått och jag tog bussen hemåt igen,
kom hem och satt mig en stund i soffan...
Konstaterar att fötterna dunkar nu när jag sitter ner och att stegräknaren nu visar
17741steg
Och jag tror den kommer stanna där idag, men det vet vi ju inte förrän dagen är helt slut? ;O)

Jag känner mig iallafall väldigt nöjd med mig själv och HURRA för "ätatränakämpa" som kom på denna påskutmaning -jag får så mycket gjort! =O)

Hur njuter du av denna tisdag?



3 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket för din fina kommentar - jag blir sååå himla glad! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Tycker du blev jättefin i håret :) Ja det tar ju ett tag att vänja sig...! Jag är precis som du när jag är hos frisören och är lika bombsäker att jag varje gång kommer komma ut skallig! Yaiks! :S

    SvaraRadera
  3. Åhhh vad kul att få se en bild på dig. På talnom bilder. Det är något jag saknar på din blogg. Du är super duktig påskrivande och bloggen skulle bli fulländad om det kom lite fler kort. Tycker jag iallafall. Kraaam

    SvaraRadera