måndag 18 april 2011

påskutmaning, dag1

Ja, kära läsare!
Så när jag såg Turkas i displayen på telefonen tidigare idag snörade jag på mig mina nya skor och begav mig ut på promenad!
Och promenad blev det. Och härligt var det. Och riktigt trött är jag nu, iallafall i benen!
Lätt manisk i samlandet kanske, men när det var ca 1o000 så bestämde jag mig för att bryta promenaden, gå hem och hämta biblioteksböckerna.
Framotillbaka till lill-bibblan och in på affären, det resulterade i att bygga på stegen; 13.385 steg.
"ätatränakämpa", hon som startat påskutmaningen sa att man får ha stegräknaren på sig inomhus, men det tänker jag nog inte ha ändå...Tycker det känns lite fånigt när vi bor på så liten yta...

Men nu, nu ska jag sortera tvätt och vet ni vad det bästa är med att tvätta idag?
Jo, vi bor högst upp så att bara springa upp och ned i tvättstegen ger ännu mer steg!
Börjar känna mig lite manisk *skrattar*men detta är ju en bra mani-speciellt när jag har påsklov och blir sporrad att röra mig för att samla massa steg!

12000 steg om dagen, det ska bli en baggis! *blink*

Men som sagt, innan jag samlar mer steg -måste tvätten sorteras ;O)

Hoppas DIN måndag börjat lika bra som min och att DU hinner njuta av ett underbart aprilväder!!!

2 kommentarer:

  1. Vad flitig du var med promenaden :) bara attfortsätta gå en massa. Jag har min på från att jag går upp till jag lägger mig. För mig fick det bli en promenad även på rasten idag för att få många steg :) ha en forysatt trevlig måndag.

    SvaraRadera
  2. Va duktigt du är 10000 steg måste ju bli en rejäl promenad!! :)

    SvaraRadera