tisdag 12 april 2011

trötter är inte bara en av snövits 7 dvärgar ;O)

Dagens glad-lista
  • brieost
  • soffan
  • kramas (så min fina sambo får gärna komma hem nu så denna punkt kan uppfyllas;O)
  • Att planera inför gemensamt påskpyssel denna vecka, hur underbart är inte det?
Annars är min status just nu:
Mycket, mycket trött med en smula träningsvärk och en läskig föraning om förkylning...
Ja, det är alltså inte bara en av snövits 7 dvärgar som är trötter!

Men nu har jag tänkt logga ut och ägna mig åt punkt två på dagens glad-lista,
soffan.
Fast först kanske hämta lite c-vitamin?

Vad gör DU eller vad har DU för knep när du känner att en förkylning är på G?

4 kommentarer:

  1. Hörru du! När ska vi höras? :) Jag skickade sms och ringde förut men fick inget svar. Du kan väl höra av dig när du har tid att prata lite, det var alltför längesen nu.
    Hoppas du slipper förkylningen, ta en varm dusch så mår du bättre. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. En kollega säger alltid att man ska se till att händer och fötter är varma. Värma med en hårtork en stund säger han. Väldigt märkligt och jag har inte testat, men så går ordet. Hoppas du slipper förkylningen :)
    ps. jag åt också ost igår(fast sån där orange mögelost) mmmums!

    SvaraRadera
  3. Just nu sitter jag och läser bloggar med en sovande Charlie på armen, och kommenterar med ett pekfinger:)
    Vad det gäller förkylning på g, så äter jag vitlök och mängder av honung.

    SvaraRadera
  4. Ha ha haaa nu rasslade det till med mina kommentarer, förlåt att jag lät tjatig men jag tänkte att ngn kommer ju alltid fram ;) så därför tjatet om att all kommetarer inte kommer fram.
    Knepet Li för att bota förkylning tror jag är att vila och ta hand om sig själv och unna sig ngt lite smarrigt ;) för det måste man ju få göra emellanåt och det passar perfekt när man ligger och är lite dålig/krasslig!

    SvaraRadera