fredag 15 april 2011

Blandat

Status idag
Jag är riktigt trött idag, det var svårt att komma upp ur sängen imorse och ta sig till jobbet.
Och det känns som att jag haft så mycket i huvudet att jag har haft svårt att varva ner på kvällarna och sova...
När jag kom hem så var det svårt att komma upp ifrån soffan.
Jag tittade på teven och tänkte "jag borde gå ut och gå" både för motion och för att ta tillvara på sol och plusgrader.
"Jag gör det sen, ska bara se klart...."
, då ringde telefonen och i luren var det min fina vän "Hunden"!
Vi har inte pratat på jätte,jätte länge och jag kan inte i ord förklara hur glad jag blev!
Så med henne i luren drog jag på mig träningskläder och gav mig ut.
Medan vi pratade ikapp om livet hittills så samlade jag steg,
73minuters aerobic promenad, 9111 steg.
Med de få stegen i alla möten på jobbet slutar alltså dagens stegräknare på 11865.
Det var längesen som det var så många steg.
Och fötterna, de protesterar genom att ge mig blåsor!

Jag undrar vad fötterna ska hitta på i protest nästa vecka, när detta ska upprepas varje dag?
Ni vet ju, kära läsare att jag inte är så speciellt bra på att länka snyggt, så jag bara kopierar adressen där jag hittade utmaningen så här:
http://atatranakampa.shapemeup.se/2011/04/15/paskutmaning/img_9023111/

Idag blev alltså en bra övning på att se hur länge jag behöver gå varje dag =O)
Om det tog 73minuter att gå 9000steg så kanske det alltså tar minst 1,5h att få 12000?
pratsugna vänner uppmanas ringa mig nästa vecka, närsomhelst så jag kommer upp i 12000! =O)

Dagens glada lista
  • Samtal från en kär vän, fina "Hunden", det står faktiskt överst på listan!
  • Rester att värma till middag när man är trött och inte orkar laga middag
  • Att jag stod emot att äta godis idag när det verkligen fanns hur mycket som helst på jobbet... (Jag försöker hålla mig till godis en gång i veckan nu)
  • Blåsippor!
  • Sol!
  • Citron och nässelfjärilar som fladdrade förbi under promenaden!
  • Fredag. Just fredagar borde alltid få stå på glada listan, för att den representerar chans till vila och återhämtning så att man får varva ner, ha helg och återkomma till sitt fantastiska jobb utvilad och nyladdad!
  • Hör och häpna! Glamour. Mest för att jag sett den knasiga-hålla-på-för-alltid-serien redan som liten med min mamma...Och för att det verkligen inte händer speciellt mycket i den, den är lagom att ha på i bakgrunden medan man gör annat =O)
  • Återigen, att få läsa och ta del av andras liv- i bloggar =O)
    Men även att själv få blogga ur sig saker och ting, känslor och tankar- fantastiskt för kropp, knopp och själ!
Kommentarer
Annan:
Tack, jag kan behöva någon som ger mig en extra kontroll så jag verkligen tar mina 12000 om dagen =O)
Hon som hittat på påskutmaningen har dessutom varit så påhittig att ingen annan träning kan tillgodoräknas och att man inte kan gå 10000en dag och 14000 den andra.
- vad har jag givit mig in på? Men å andra sidan, du som springer och joggar så mycket -du får vara min inspiration till att klara 12.000 =O)

Pinglan:
Du ger verkligen tänkvärda råd och tips. Speciellt det där att jag kanske ska släppa vikten och fokusera på "hur" och "vad" som är bra för mig. Tack! =O)

Planer för helgen
Jag är inte riktigt säker på vad vi ska hitta på i helgen.
Sambon ska bort ikväll så jag funderar nu på vad jag ska hitta på, kanske titta på film?
Ta någon gammal goding från hyllan?
Eller ska jag börja läsa om Jean M Auels böcker så jag kan läsa sista delen så snart som möjligt?
Jag vet inte, men NÅGOT ska jag nog kunna hitta på =O)

Vad ska DU hitta på ikväll och i helgen?
Hoppas DIN helg blir toppen!

1 kommentar:

  1. alltid skönt att komma ut på promenad när man väl är ute, svåra steget är bara att komma ut över tröskeln. Klart du fixar nästa vecka, bara du vill tillräckligt mycket. :) Kanon att du inte åt något godis, ett steg i rätt riktning.. Tyvärr blev jag svag för tårtan på jobbet idag, men som tur var blev det bara en mycket tunn bit på ca 1,5cm, men var ju ändå inte så gott som jag tänkt mig. Smaka mest socker och skräp :( Börja nu inte läsa, har du ju inte tid till när du ska gå massvis ;)I kväll vet du ju redan, hehe.. ska försöka rymma undan en del nu så det blir lite mindre i morgon när mina underbara föradetta klasskamrater från högskolan kommer på besök i min flytt/renoveringsröra :)

    SvaraRadera