onsdag 20 april 2011

Städa, påsk och pepp,pepp?

Svårt att motivera mig idag...
Men idag har jag ändå tagit mig i kragen och städat riktigt ordentligt här hemma, det blev både fint, känns väldigt skönt och fräscht!
Det var ganska längesen jag orkade ta tag i hemmet om vi säger så...
SÅ det var behövligt för både lägenhet och själen =O)
Slängde fram tuppen och lite fjädrar också, hittade de fina äggen jag fått av min farmor men jag har inget påskris så jag funderar vart jag ska göra av dem...

Däremot har det inte ökat några steg på räknaren, men jag tänkte utmana mig själv!
Jag ska vara hos tandhygenisten klockan kvart i fyra, OCH då måste jag senast ta en buss härifrån kl 15.10 för att komma fram i tid.
Min utmaning, till att få flera steg är att klockan två börja gå längs bussvägen och se hur långt jag kommer innan klockan är 15.10!
Och självklart då kolla busstiderna när jag går så jag inte missar bussen och kommer försent till tiden!
Spännande för mig, tycker jag!
Sen vet jag iofs inte om man kan gå hela vägen eftersom det är delvis motorväg också...
Men vi får se =O)
Det känns iaf lite mer peppande, och appropå pepp, tack för era kommentarer!

Pinglan:
Jag skriver både steg och aerobic när jag redovisat mina steg här ute,
det är så fiffigt att på min stegräknare så räknar den dessutom steg som tas "snabbare, raskare"- de kallas aerobicstep och anges även i minuter =O)

När jag kommer hem från tandhygenisten får jag se vad stegräknaren står i, men förhoppningsvis är den över 12000 och då hinner jag göra lite påskgodis och diska som jag har tänkt, om den inte är 12000 då måste jag lösa det =O)
Turligen är det planerat pizza till middag ikväll, så jag behöver iallafall inte klämma in matlagning i timmarna jag har kvar av dagen.
Känner mig som tidigare nämnt lite stressad, har en del kvar att göra innan torsdag... hur kan jag ha så lite timmar när jag är ledig?!
Vad händer på torsdag?
Jo, det är ju påsk och då är tanken att jag ska packa en väska (redan uppe i en och en halv, mycket tungt) och åka hem till Sherwood.
Jag längtar efter min familj och vänner, så det ska bli fint -men då vill jag ju gärna inte känna mig stressad när jag kommer dit för att jag inte hunnit med allt jag tänkt...

Men nu är det väl dags att hoppa ur städkläderna och börja förbereda sig inför promenixen,
KOM IGEN, ge mig 12000steg i ett nafs! =O)

Vad gör DU denna soliga onsdag och hur gör du för att hinna med allt?

3 kommentarer:

  1. Jag hade lätt haft på mig stegräknaren när jag städade, även om man har det litet så borde det ticka på litegrann tycker jag?
    Men det är upp till dig. Önskar lycka till och hoppas du kommer en bit på den där timmen, det borde du hinna!
    :)
    /Annan

    SvaraRadera
  2. Kanske kan lägga äggen i en skål och ställa på bordet!?

    Duktigt du är...!!! 12000 steg, puh!

    SvaraRadera
  3. Jo just det, kom på att du undrade om boxerunderdel i bikini variant (så lätt skrämmer du mig inte med din fråga *blink*) skämt å sido, du hittar nog det i dom flesta butiker, jag tycker att det syns väldigt mkt sånt, kolla typ Kapphl, Lindex, H&M eller någon klädhemsida, googla på bikini boxerunderdel ;)
    Jag vet hur svårt det är med bikinis själv, är rätt kräsen och det känns helt hopplöst att hitta ngt man känner sig bekväm i, tror jag köper dykardress ;)

    SvaraRadera