tisdag 1 december 2009

tomten pysslar

Ja,medan jag tvättar (Herre gud så mycket maskiner det blir!) så har jag teven på i bakgrunden och samtidigt vet jag att "tomten pysslar lite med julklappar" ;)

Det är massor i skolan och jag tycker dagarna bara flyger fram.
1 december!
Jag försöker pussla ihop allt som ska hinnas göra, och har varit rätt effektiv idag med min grupp.
Men ändå känner jag att jag just nu går lite på sparlåga.
Längtar efter "jullov" så man kan ladda om batterierna...
(även om årets jullov antagligen kommer spenderas med examinationsarbete...)
Ibland känns drömmen att bli lärare och arbeta med kidsen så himla långt borta...

Veckan är fullspäckad som jag tidigare nämnt,
Imorgon ska jag på en föreläsning på kvällen (som mitt jobb bjuder mig på)
torsdag har vi muntligt examination och tills dess ska jag hinna skriva ett case och leta referenser och på kvällen ska jag iväg på julbord med jobbet :)
fredag ska tandhygenisten slåss med min mun och stjäla pengar ur min plånnbok, och så ska jag försöka shoppa det sista i julklapppsväg =)
Lördag är tanken att spendera på att baka och göra lite julgodis, både till oss här hemma och sen till present då jag ska iväg på glöggkväll på söndagen.

Ja,det är inte bara tomten som har fullt upp i december tror jag ;)

Tisdagens points
frukost Smootie 2p
lunch rester från igår 7,5p
middag planerat att det ska bli "Falukorv på höjden" 8p
utöver sharonfrukt (it's like candy!) och cola light
använda: 17,5p
sparade: 6p

Men nu ska jag snart dyka ner i tvättstugan igen och sedan gå en sväng till affären och handla lite inför middagen ikväll :)

OJ! Har totalt glömt bort att julkalendern börjat idag, blir till att se den i svt.play!
Jag blir aldrig för stor för kalendern, varken den i tv eller chokladkalender!

Glöm inte att öppna första luckan idag! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar