tisdag 15 december 2009

Atjoo!

Nu nyste jag igen, är det månne tro en förkylning på gång?=(
Iså fall kommer den samtidigt som SNöN!
Äntligen, vit, mjukt och riktigt kallt!
Fantastiskt härligt! =)

Dagen har spenderats på föreläsning, tvättvikning, matlagning och diskning,
vardagliga sysslor!

Men i denna vardag så har jag dessutom duschat (nu lät det som att det är något jag inte brukar göra *s* men det gör jag), fått på mig lite smink och rotat i garderoben efter något "lite extra" att ha på sig.
Ska gå ut med gamla kursarna och nuvarande basgruppsdagarna.
Det brukar vara dålig uppslutning, men jag har i princip alltid "firat" med en av tjejerna, varje jul och sommar för avklarade terminer så även om jag inte kände/känner mig så taggad så ska det bli trevligt-det är ju lite tradition.
Men denna gång så blir det ju lite tjuvstart -har examinationsseminarie på torsdag och så har jag ju uppsats skrivandet/examinationsarbetet omfattande 5-7sidor kvar att göra...

Undrar om jag ska skjuta det på januari också? det verkar vara lite tema i bloggen va? "I januari.." ;)

Något som däremot inte kan vänta till januari är festblåsan som jag ska ha på nyår, då blir det fest!
Men klänningen jag hade tänkt låna av syster J hade ju människan slängt-sabbade hela min budget ju! Men snälla hon erbjöd mig att kika i hennes garderob när jag kommer dit i jul :)
Annars har man väl akutshopping i mellandagarna att vänta ;)

Men nu, nu är glamour snart slut (följde den när jag var liten med min underbara mamma och ibland fastnar jag i ett par avsnitt i rad och så blir det uppehåll) och jag ska snart ut till bussen.

Ta hand om er och hörni, ta det lugnt för under snön kan det finnas farlig halka!
Och nu är det bara 9dagar kvar till jul :)

1 kommentar:

  1. Bara 9 dagar kvar til jul, det är inte klokt! Tiden går så fort!
    Hoppas du har trevligt ikväll, tack för pratstunden idag.
    För övrigt så var det nära att jag ströp du vet vem idag.. han hade inte gjort det han skulle.. karlar.. :)
    Kram Johanna

    SvaraRadera