fredag 4 december 2009

tomten på språng!

Sitter här i soffan och är så mätt efter julbordet igår.
Det är ovanligt att jag inte är hungrig när jag vaknar, men idag är jag verkligen inte hungrig.
Det var jättemysigt med julbord igår,
vi åkte båt och frossade i härligheter, pratade och skrattade -jag jobbar med underbara människor :)
Så pointsen sabbades rätt rejält igår tror jag :S

Idag så får jag en julklapp från mig själv, dock inte den roligaste men kanske en ganska dyr, ska alldeles straxt bege mig till tandhygenisten..
Efter det så ska jag bege mig och köpa de sista julklappparna =)
I år har jag verkligen, verkligen varit ute i god tid! =)
Jag längtar så efter julen nu!

Men nu ska jag väl byta från "hemma-mys-kläderna" och försöka äta något innan jag åker, för jag tror ju inte att jag står mig ända till middagen ikväll på julbordet från igår :)

Fredagens points
brunch tänker göra en "mamma-äggmacka med lite ketchup" 5p
middag vi ska mysa med v.v. sconespizza ikväll och lite cola 8,5p
sen så tror jag att jag nog tänker äta lite godis-även fast jag verkligen inte behöver det efter allt jag åt igår, men godis är gott och det är ju fredag ;) 6p
använda: 19,5
sparade 0
Att gå ner i vikt i december är verkligen svårt med alla dessa frestelser...
Men man får fortsätta med "att börja om"...
Annars har man ju efter nyår också *skrattar*
Jag ska gå ner de sista kilona som är kvar, det är bara lite knöligt med motivationen!
Ha en fin helg allihop och håll tummarna att frosten kommer tillbaka! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar