måndag 14 december 2009

På hjärtat just nu

Då sambon är på julbord passar jag på att sitta och svettas medan jag försöker få ihop julrim på hans klappar...
I min familj brukar det mest vara KAOS vid julfirandet *skrattar*
Ett trevligt kaos, tomten kommer och man delar ut klappar så öppnar folk till höger och vänster i en himla röra!*skrattar igen*
Man måste säga till, om det är något speciellt paket man vill se någon öppna så man har lite koll.
Rörigt? lite men vi är så många och det är faktiskt ändå Härligt =)

Men hemma hos Sambon är vi inte lika många, där får man läsa rim på sina paket och sen fundera lite och gissa på något för att sen öppna, en och ett paket i taget =)
Det är också härligt, men vi har ju aldrig kört med rim så det är alltid en vånda innan för mig! *skrattar*

Idag kände jag mig så lycklig när jag åkte hem från skoldagen, det var ett bra seminarie och visst är det mycket att göra- MEN det snöa, det var kallt, och vackert ute.
Dessvärre blev det ingen promenad eller utevistelse idag, för när jag kom hem så kände jag mig inte så bra,
jag surfa lite men kände och känner mig så trött.
Kröp ner under filt och täcke och lade mig på soffan, åt en sen lunch som bestod av mackor och fil och lite pepparkakor och mazarin (blä! var det inte jag som skällde på mig igår?)
Men,men, snart är januari här och då blir det andra bullar!

Har spenderat dagen framför teven och inte mått något vidare, är rätt säker att det beror på att jag är så trött.

Iaf, när jag surfade runt så kika jag lite på universitetets utbud av kurser (måste läsa 30p extra som jag tidigare nämnt och jag är sugen lite på en kvällskurs i språk?)
Det enda språket jag hittade är dock Italienska.
Det är iofs lite roligt,för när vi gick på högstadiet så ville jag läsa det och köpte till och med ett lexikon på italienska -men det fanns ju inte som utbud då och sen hände inget mer på den fronten...
Men vem vet, kanske man skulle söka? Hade ju helst viljat läsa spanska, kanske man i sin yrkesprofession kommer i kontakt med det språket i större utsträckning, fast det fanns ju inte.
Så italienska...Det tåls att tänka på. Språk är roligt.
Någon som har erfarenheter eller idéer, eller bara någon åsikt? =)

Det var nog allt jag hade på hjärtat just nu,
Hoppas ni haft en härlig månDAG och att kvällen blir fin för er =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar