onsdag 9 december 2009

Pepparkaksberoende,jag?

Ja, det har onekligen krymt i burken med pepparkakor sen i helgen.
De med kristyr är nästintill slut och vem är det som alltför ofta har fingrarna i burken?
Jo,det är ju jag!
och varje gång jag går in i köket så luktar det härligt massa pepparkaka från vårat hus och jag tänker bara (och frågar min sambo) när får man äta upp huset då?
Huset blev ju färdigt i lördags!
Det är inte undra på att man börjar fundera om man har blivit alldeles pepparkaksberoende! =)

Idag fixa jag individuella rapporten och gav gensvar till en kompis på hans arbete, efter det har jag även fått gensvar på min rapport men har inte riktigt orkat fixat den ännu- jag ska fixa det imorgon och lägga ut den på vår arbetsportal eller vad det kallas.
Sen är det tre föreläsningar kvar och ett examinationseminarie nästa vecka så är det äntligen jullov.
Jag är verkligen så trött på pluggandet nu..
Men det är ett och ett halvt år kvar och egentligen skulle det "bara vara ett år".
Fast jag kommer att ha läst två inriktningar vilket gör att jag måste läsa 30hp plus.
Ja,det är en lång historia så det tänker jag inte gå in på.
Istället har jag lite funderingar om mina sista 30poäng..
Är rätt sugen på att läsa något språk!
Ska kika lite vad som kan erbjudas och vara intressant under mitt jullov tänkte jag :)

Imorgon efter skolan (går halvdag) så ska jag vidare till syster T för en lunch och lite snack, ska bli väldigt trevligt.
Sen blir det nog hemgång och "vanlig torsdag" =)

Till helgen så kommer jag att jobba, det ska bli väldigt mysigt och roligt =)

föresten, fick hem en tidning från topphälsa igår (jag samlade sådana där lättafolie och skickade in så fick man tre nummer gratis -ME LIKE!)
i den fanns mycket tänkvärt.
Jag återkommer om det (för just nu är tidningen i sovrummet och jag orkar verkligen inte gå dit för att hämta den!)
skrev jag precis det där?
Det är bbraa illa vad jag har blivit bekväm...*skakar på huvudet åt sig själv*
Eller så är jag rädd att sängen ska se så skön ut att jag stannar där.
Det låter onekligen väldigt lockande...
Tänk att ta en riktig sovmorgon och sen ligga kvar hela dagen och läsa del 25 i sagan om isfolket...Det vore något..
Jag får nog bara tjuvstarta ett par sidor in och fortsätta läsandet på bussen till skolan imorgon istället;)

Godnatt!
föresten, imorgon är det bara två veckor till jul *längtar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar