måndag 7 december 2009

beslut och vårat hemmagjorda pepparkakshus! :)

Ja,först lite bilder från helgens bak!
(helt plötsligt tänkte jag på rumpa, men det är alltså från bakningen ifall någon annan är lika knäpp som mig)

Bitarna gjordes för hand (överkurs!)
De färdiga bitarna sammanfogades med kristyr.
Och det färdiga huset, med snö och tomtar, och bilar till tomtarna såklart!

Ett stort hjärta som sedan "gjordes iordning", men det kommer senare, ni får vänta lite;)








Leilas Barcelona mandlar som gavs bort på glöggkvällen i söndags














Saffransbullar till lucia, massor och goda vart dem :)
Tack för hjälpen, det var jättemysigt att göra massa julgott tillsammans i helgen med dig min älskling!
Ja,så kommer vi till första ordet i titeln.
Beslut.
Efter att ha ställt mig på vågen imorse, konstaterade att jag gått upp ett kilo (73,2 igen)
Kanske inte så förvånade dock, förra veckan var det smaskigt julbord och sen frossa i allt gott i helgen -både när vi bakade och sen när jag var på glöggkväll igår :)
Och motionen har varit helt uteslutande, även om foten börjar bli nästan "som vanligt igen" *peppar,peppar*
Så istället för att skriva om mitt pendlande, och halvhjärtade försök för att nå min målvikt, så har jag beslutat för att starta igen först i januari.
Självklart ska jag hålla koll på vikten så den inte springer iväg alltför mycket, men jag tar nya tag i januari istället...
Som sagt, decembermånad äär allldeles för full av frestelser.
Men ni andra som kämpar på med vikten, jag både hejar och beundrar er karaktär, i januari 2010 joinar jag er igen i viktbloggandet/kampen :)
skolan är helt fullt upp, att de kan pressa in så mycket på så kort tid som det är kvar (9dagar till jullov...och examinationsuppgiften:S) det är skrämmande!
Men nu ska jag titta på "Biggest loser" (i love that show!)

1 kommentar:

  1. Hej! Vilket fint pepparkakshus, du får verkligen extra poäng eftersom du gjorde bitarna själv :) För oss blir det nog inget pepperkakshus iår, vi väntar med det.
    Jag är hemma och är sjuk, så om jag är pigg imorgon så tänkte jag baka lite.
    Va goda dina lussebullar såg ut, kasnke borde baka sånna också.. eller så väntar jag tills i helgen med det :)
    Kramar Johanna

    SvaraRadera