söndag 13 december 2009

vart tog helgen vägen?

Helgen försvann i en blinkning!
Jag har jobbat, och va uppe med tuppen och kikade på lucia firandet på tv:n imorse -det var vackert- men insåg när huvudvärken kom att det blev riktigt,riktigt för lite sömn igår...

Min fina sambo kom och hämta mig när arbetsdagen tog slut *du är så underbart snäll*
Vi åkte hem, så blev det ännu mer lussefikande och pizza till middag.
Så gjorde vi faktiskt lite...

Som nu står ute på balkongen för att svalna och stelna till (sen ska man försöka få in det i frysen, som är rätt full...)
Det är dock tur att vi knäckar tillsammans, sambon och jag, för jag är nog lite som ett barn
"Är den färdig nu, nu, nu, nu? Vadå knäck-prov, nu kör vi"
Och då lugnar sambon mig och ler, och gör knäck-provet och säger
"mja,en liten stund till, fem minuter till"
"Har det gått fem minuter nu? men du sa ju en liten stund,det tycker jag det har gått nu"

Imorgon börjar veckan igen och jag undrar vart tog helgen vägen?
Hoppas ni haft en fin lucia, och att ni inte har gjort samma misstag som MiG (magen är alldeles uppsvälld av alla onyttigheter denna helg, och jag måste verkligen SLUTA äta så mycket pepparkakor-det kan aldrig vara bra...)

Godnatt och vackra lusse-drömmar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar