måndag 16 maj 2011

Vikt insikt?

Något stämmer inte.
Jag har glömt lite vad jag verkligen vill och bara låtit allt skena iväg.
Det har varit mycket som gjort att jag inte varit på topp och mått bra...
Mycket i det privata och mycket runt omkring...
Jag tänker inte gå in djupare på saker och ting,
men jag är bland annat fylld av saknad -vill bara nämna det, Ni vet vilka ni är.

Sen har det blivit en hel del konstiga ätbeteenden hos mig, som jag tillåtit mig att ha.
Antingen kan man fastna i spiraler av ledsamhet och negativa tankar,
förstärka att man inte mår bra och att "man inte orkar".
Men jag är trött på att vara så.
Jag har kommit för långt för att sluta kämpa.
SÅ nu, nu är det dags för förändring.

Jag har skrivit om omstarter och förändring massa gånger och sen givit upp, tappat ork och motivation...
och visst kan man älta och tänka "att snart kommer jag hamna där igen", "det här har jag skrivit förr varför blir det annorlunda nu" och allt sånt.
MEN jag tänker inte lägga fokus på det nu!

Istället ska jag nu utmana mig
Första utmaningen:
Skriva vikten som imorse skrämde mig på vågen och väckte motivationen i mig,
Vågen visa 75,6kg.

Andra utmaningen:
Klara att INTE fika något denna vecka...
Idag fick jag verkligen kämpa för att stå emot fikakulturen som finns på min arbetsplats...
Stod bestämt på mig trots att det trugades en hel del.
Nu är det flera dagar kvar att vara lika stark

Tredje utmaningen:
Se till att följa "gamla viktväktar-pointsen" hela veckan.

Jag känner mig peppad.
Målet är, som bekant för några av er, 67kg.
För att hålla mig lika peppad ska jag fortsätta inspireras av andra bloggare, planera OCH ha delmålpresenter.

Mitt första delmål är 72kg.
(alltså -3,6kg)
DÅ ska jag beställa Ghost whisperer, nästa säsong i ordningen (minns inte vilka jag har just nu).
Riktig morot för mig =)

SÅ nu kör jag!

2 kommentarer:

  1. Jag tror på dig och följer dig på vägen med stor spänning! Du fixar detta!

    SvaraRadera
  2. Du klarar det. Det kommer vara lite jobbigt några gånger, men du kommer känna dig stark efter varje avklarad kamp. Om det är jobbigt, så kan du tänka. Jag vill inte nu, men tänk vad jag kommer känna mig bra sen. Du kan det!
    Lycka till

    SvaraRadera