torsdag 19 maj 2011

Obalans?

Jag har inte haft en bra dag idag...
Mycket tankar snurrar nu...
Och det visar sig extra tydligt i matdagboken, jag skäms faktiskt att skriva den idag...
Obalans?

Matdagbok, dag 4
frukost: var så trött att jag sov för länge och fick stressa iväg till jobbet, det läskiga är att jag faktiskt hade kunnat sova många timmar till..trots att jag gick och lade mig vid halv elva igår...
Så frukost blev en kopp kaffe idag =(

lunch: tanken var att jag skulle äta, gick till matsalen men sen så dykte det upp lite saker emellan och helt plötsligt hade tiden gått och det blev två äpplen och en banan till lunch =(

Middag: Ni kan förstå vad jag var hungrig när jag kom hem!
Så det blev rester från igår, lite vindruvor och en mazarin.

Övrigt: en till kopp kaffe, pepsi max och så funderar jag på att ta en smothie ikväll

Problem dag 4
Trötthet.
Stress.
Kramp i magen.

Lösning
  • Komihåg att det inte lönar sig att sova en kvart längre och hoppa över frukosten.
  • Komihåg att det inte lönar sig att jobba/ha möten och skippa lunchen.
  • Komihåg att när man inte äter på hela dagen och sen VRÄKER i sig, så får man kramp i magen.
Obalans?


2 kommentarer:

  1. Ett stort framsteg är att du vet vart felet har legat, nu gäller det att försöka minnas detta när du upplever detta igen. Samla dina tankar och funderingar i en fin bok som du kan ta fram när det känns tufft.

    SvaraRadera
  2. bra idé ovan.
    Och himla dålig idé att hoppa över alla måltider. Jag förstår inte ens hur man står på benen och inte bryter ihop efter att ha missat både frukost och lunch. Men jag kanske är väl känslig mot blodsockerfall? :)
    skräpning Li! ;)
    Lycka till och ha en fin helg!
    /Annan

    SvaraRadera