fredag 6 maj 2011

Obalans i energin och HURRA! =)

Jag ÄR INTE förkyld!
Detta är någon inbillning från kroppens sida för att jag inte ska springa imorgon.
Jag tänker inte gå på den!
(undrar bara varför jag nyser, har ont i huvudet och näsan rinner...)

Det var ett tag sen jag skrev, och det känns lite märkligt.
Men jag var bortrest över sista april och sen har jag kommit tillbaka men inte gjort så många knop...
All energi har gått åt till att orka jobba.
Det mesta handlar fortfarande om att hinna med och att faktiskt försöka vara positiv.

Det är inte så lätt just nu, för jag känner som att jag fastnat lite i en spiral...
Och det känns som att just nu är det obalans på livets gungbräda och tyvärr så väger den negativa energin tyngst.
Det är svårt att vara positiv och peppande när andra äter upp det och överöser än med negativ energi...
jag vet inte hur jag ska förklara.
Och jag vet inte hur jag ska kunna vända på det.

Det jag vet, är att jag nu behöver:
Reflektera över mig själv, min situation
och behöver ta beslut som jag mår bra av.
Två enkla rader, men som kan vara, och är oerhört svåra att omsätta i verkligheten!

MEN som jag ändå alltid försöker göra här i min blogg så ska jag avsluta med något positivt!
IGÅR loggade jag in på min studentmail
- där står det nu, att jag HAR MIN EXAMEN!!!
Att min examen har SKICKATS till mig!
ÄNTLIGEN är det "över" och jag kan stolt titulera mig som
Förskole- och tidigare åldrars lärare!
Jag är stolt över mig själv!
Och jag tänker planera för en examensfest och dessutom så tycker jag att jag nu är VÄRD en fin present till mig själv.
Vad det ska vara för present, det vet jag inte =)

Så jag avslutar med att sjunga
För jag har tagit examen,
för jag har tagit examen,
för jag har tagit examen,
fy f*n vad jag är bra!!!
(helt fräckt tog jag den så kallade studentsången och gör om den)

HURRA, JAG KLARADE DET!

3 kommentarer:

  1. Grattis till examen!! Jag ska också springa i morgon :) Ett lopp, det ska bli toppenkul! Jag sänder dig massor av styrka (både mental och fysisk) så att du och kroppen orkar er ut! ;) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Åh vad skönt att du fått examen klar! Det var ju mycket våndor med den som vi har fått ta del av. Det måste ändå vara en lättnad.
    Det kanske är något du kan tänka på också när det känns tungt, att det var väldigt tungt då, men du tog dig igenom det!
    Kram och hoppas det blir bättre och att du kan rensa ut lite negativ energi ur livet kanske?

    SvaraRadera
  3. Grattis!!!! Måste vara underbart att logga in där och se det stå skrivet!! :)

    Nyheten får vänta lite men dyker nog snart upp på bloggen! :P

    SvaraRadera