torsdag 26 maj 2011

Torsdag, torsdag, torsdag...

Svar på kommentarer
Linda:
Nougatboll var något nytt för mig med, det var som en chokladboll fast med smak av nougat och med hasselnötöverdrag. Den var riktigt god, men om jag ska vara ärlig så tycker jag nog ändå chokladbollar är vassare =)

Biggest Loser:
Jag tycker det var ganska platt, och att det bara är åtta veckor känns väldigt konstigt. Jag tror säkert det kommer bli resultat, men åtta veckor är det verkligen tillräckligt?
Jag har sett biggest loser USA, Australien, Sverige och nu England.
Självklart kommer jag följa denna också, för jag gillar programmet.
Men jag tycker ändock att USA-versionen är bäst.
Kanske är det för att jag VERKLIGEN gillar Bob och Jillian, men sen tror jag verkligen att man behöver längre tid för att genomgå en så viktig förändring...

Stående punkt i bloggen borde vara detta:
TACK för pepp och kommentarer!
Det är så roligt att komma in och ha kommentarer på det som snurrar i nöten på en =)
Peppet gör dessutom att man orkar lite till =)

Vikten
Ja, idag har jag en svacka igen...Hade jag det förra torsdagen också, eller när var det?
Jag var så trött imorse att jag sov ända tills jag verkligen var tvungen att ta mig till jobbet...
Kom knappt upp (jag är verkligen nervös över denna förlamande trötthet som drabbar mig...)
Men å andra sidan så sov jag verkligen dåligt inatt och jag kunde INTE somna igår...
Det är nog allt snurrande och ältande som jag nämnt tidigare =S
Idag skippade jag frukosten, men åt lunch och middag.
Mer slarv blev det, för jag har ätit choklad, lite deg och en bulle...
Sambon ska ha med sig fika på jobbet, och jag kan verkligen INTE låta bli att låta det slinka ner lite under tiden -illa för mig så var det jättegoda apelsinchokladbullar som "beställts" av sambon och då blev det för svårt att låta bli chokladen...

Veckans utmaningar
Det slog mig precis att jag faktiskt fuskvägt mig!
Men det är inte medvetet....Jag har börjat med bodytestet på Wii igen och där är det ju vikt...
Däremot vet jag inte hur den ställer sig till vågen i badrummet, så det beror ju på hur man ser det...
Denna vecka har det bara blivit ett träningspass, jag som utmanade mig själv med att det skulle vara två...
Tanken just nu är att ta ett pass imorgon, med löpning eller gym -jag har inte bestämt mig.
Men om jag vill se ett minus på måndag misstänker jag att jag måste lägga in ännu ett till under helgen...
Vi får se.

Ikväll
Ja, planen ikväll är att bara ta det lugnt...
Nu när jag satt mig ner, efter bakning och disk och det hela så känner jag mig väldigt, väldigt, väldigt trött...
Torsdagar är min längsta arbetsdag och idag hann jag inte med att ta rast ordentligt heller...
Det i kombination med dåligt med sömn och storbak, ja ni kan nog räkna ut varför kvällensplaner blir just soffan och teve.
Nu "Du är vad du äter" (och idag känner jag mig lite som en bulldeg :S)
och sedan UNDERBARA Criminal minds!!!

Kanske ska jag satsa på att läsa ut del1 i Grottbjörnensfolk också?

Kan DU undvika att det slinker ner något när du bakar?
Ha en fin torsdagskväll!!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar