måndag 30 maj 2011

Inte överraskande =S

Vågen imorse: 74,3
Viktnedgång: - 0,1


Utvärdering
Ja, det är inte en överraskande siffra...
Jag har inte skött mig och jag har svårt med motivationen igen, fastän det bara är vecka 3 som startar.
Men jag lunkar på, vissa dagar är bättre än andra...
Mitt största problem är kost och motion *skrattar*
Det är nästan som jag har något motstånd inbyggt, så om jag får det ena av dem att funka så sabbar jag det andra...
Jag vet inte!
Jag blir galen på det här...
Jag är en riktig pendlare...
Och jag skyller gärna på saker runt omkring, någon känner kanske igen det?, ni vet att "det är så synd om mig...jag mår så dåligt och känner mig deprimerad och därför..."
Men det handlar om att bryta denna cirkel,
att även om energin är låg och även om man känner sig sänkt, att man inte ger upp alla ens bitar...
Jag tror även stenhårt att jag måste se till att jag själv mår bra,
mår jag dåligt,
då är det JAG som måste lösa det som gör att jag mår dåligt.

Så med det sagt, tuffar jag på vidare och ger mig själv nya utmaningar för denna vecka

Utmaning för veckan
Två pass träning gick ju bra förra veckan! (tränade faktiskt över en timme i lördags!) så denna vecka utmanar jag mig till 4pass!
Kanske låter lite som en "hög ökning" men å andra sidan så kommer det ju vara långledigt nu!
Läste för övrigt en intressant artikel om hur hjärnan lurar oss till att vi är latmaskar, men att man kan lura hjärnan till att vi är motionsaktiva istället! =)
Låter som något jag verkligen skulle behöva ;)

Förutom vikten, vad är nytt annars då?
Det är mycket snurr i min hjärna...
Och jag är fortfarande väldigt trött och fortfarande önskar jag att jag visste hur jag ska boosta mig med energi...Bli den där positiva glada som jag vill vara!
Jag återkommer när jag vet hur jag gör, när jag hittat en lösning ;)

Helgen som var har varit riktigt bra...
Jag har vilat, läst, tränat och så firade vi sambons mamma som fyllt år.
Jag tror man underskattar helgerna som man "inte-gör-något-speciellt" alldeles för mycket.
Det är bra skönt att bara "vara" och inte ha måsten, måsten, måsten...


Låt oss avsluta med en glad-lista
  • Jean M Auels böcker om Grottfolket (har nu i helgen läst ut del1 och börjat om med tvåan, HURRA!!! Vad de är bra!!!)
  • Träningsvärk -återigen är jag glad över träningsvärken, den får mig att känna delar av kroppen jag var osäker på fanns ;)
  • Lasagne! det tar tid att göra, och vi ha det till middag ikväll - det är bra gott med lasagne! =)
  • Har jag nämnt mina "nya" löparskor?
    Jag la nog ut en bild på dem för ett tag sen, jag kan bara säga att de ÄR UNDERBARA! Det känns som att de är ett med foten =)
  • Lön =)
Nu har jag nog tänkt ta tag i disken...Hela helgen har jag undvikit att göra just den sysslan och det har resulterat i att vi nästan inte kommer in i köket ;)

Hoppas DU har haft en fantastisk helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar