måndag 9 maj 2011

Resume av loppet, förkyld o självklart GLAD-lista! =)

Okej, jag kanske var sjuk då! =(

Såhär i efterhand kanske jag inte skulle ha sprungit loppet, MEN jag kunde helt enkelt inte låta bli när jag nu anmält mig.
Sambon tyckte att jag skulle gå det, eftersom jag var så dålig, men jag ville springa!
Så jag sprang.
Det var riktigt tungt. Och det var SÅ härligt att komma i mål!!!
Jag slog till och med min tid från 2008 då jag sprang samma lopp!
Med 30sekunder!
Fast om jag ska vara ärlig, är det inte tiden som jag är ute efter när jag springer UTAN bara att orka runt!!!
Och det gjorde jag! ca 6km plus.
*klappar mig på axeln och säger BRA jobbat!*

Men nu, nu så sitter jag här och mår väldigt dåligt med massa träningsvärk- fortfarande!
Jag stretchade dumt nog inte efter loppet...
och jag sprang loppet trots att jag kände att jag var förkyld, jag trodde verkligen det bara var min dumma lathet som försökte övertyga mig att låta bli *skrattar lite*

FAST nu är det gjort och jag ska absolut springa igen nästa år, men jag lovar mig själv att ha tränat bättre till dess datum! =)

Nu, nu ska jag nog lägga mig ner på soffan igen...
Att sitta upprätt och vid datorn, tar för mycket på krafterna *det är ju LÖJLIGT!*
Jag känner mig som han i reklamen för nässpray? som gick för längesen, han som säger "ni ska bara veta hur det är när en riktigt karl blir förkyld".

Men nu nu ska vi inte hamna i gnällträsket,
utan jag avslutar med en glad-lista

  • Underbara elever och kollegor på min arbetsplats!
  • Sol och värme
  • Att skratta med vänner
  • Att ha genomfört loppet
  • Att kunna andas genom BÅDA näsborrarna! (det är något man inte uppskattar tillräckligt mycket förän man blir sjuk och inte kan det) =)

3 kommentarer:

  1. Ojoj, 6km bara sådär. Vad duktig du är, även om det nog var dumt eftersom du var sjuk. Men jag förstår vad du menar med att man tror att man försöker komma undan.. Du har en stor viljestyrka du med alltså! ;)
    Nu får du väl ändå "unna dig" att krya på dig hoppas jag.
    Grattis till genomfört lopp gumman!
    /Annan

    SvaraRadera
  2. sv. angående ps också:)
    Alltså jag ville inte göra någon stor affär av det. Det är ju min "träningsblogg" nu, så bilar hör väl inte dit. Men det är jättekul att vi köpt en. Det är vår första riktiga bil kan man säga. Inte ny men inte gammal och den är röd!! (min favoritfärg) :)

    SvaraRadera
  3. Heja dig! Bra jobbat, jag hade aldrig pallat det. Men här försöker jag dock komma i form, men springa är jag fortfarande långt ifrån :)

    SvaraRadera