tisdag 17 maj 2011

17:e maj

Frågor och lite svar på kommentarer
Det gamla viktväktarsystemet som jag följer, där kan man spara poäng dagvis till en pott att använda vid senare tillfälle och "tjäna in" points genom aktiviteter/motion.
Sen så är valfri mängd potatis 2p och pasta 4p.
Själv har jag dessutom modifierat det lite, så jag räknar inga points för vindruvor/avokado.

Kräm till frukost kanske ökar sötsug, men jag blir ändå mätt på det och så finns det kräm som går ut i datum här hemma.
Sen är min tanke att gå över till sedvanliga smoothies på yoghurt och bär =)
En fara i frukost för mig är att jag ofta fastnar och äter samma, och ledsnar till på den...
Så kanske är det time att tänka till och variera frukosten om morgnarna?
Vad äter du?

TACK för kommentarer och roligt med frågor =)

Matdagbok dag 2
frukost: Kräm med mjölk
lunch: Köttbullar med potatismos,sallad och vatten
middag: Sambons pastaspeciale (som igår) och pepsi max
utöver: 2 koppar kaffe, tuggummi som var sockerfritt och eventuellt ett äpple senare ikväll

använda: 18,5p
sparade: 3p

Veckans utmaningar
Ja, utmaning ett avklarade jag igår- det var inte höjdarkul att erkänna den siffran, men nu har jag tagit tag i det hela igen så då känns det lite bättre =)
Utmaning två jag har mazariner hemma som blev över från igår när jag var fikaansvarig och tydligen ska det bjudas på storfika imorgon...
Det känns kämpigt för en "sötsugstjej" som mig...
Men som sagt, jag måste mantra mig själv att kommaihåg att jag vill detta mera än goa fikan...
Så var det utmaning tre, hittade på min gamla check kalender och så bestämde jag mig att skriva matdagbok här ute -det gör faktiskt det hela lite lättare, för mig -inbillar jag mig iaf =)


Nu närmast
Väntar lite sortering av tvätt inför tvättstugan imorgon (tvättiden börjar precis när jag kommer hem och jag måste verkligen nyttja VARJE minut *hihi*)

Sen blir det nog umgås lite me soffan i väntan på att sambon, som måste jobba över, ska komma hem =)

Hoppas DU har en fantastisk tisdag!

2 kommentarer:

  1. Du skulle ju skicka sms när du slutade i fredags!!?? :) Du kan väl höra a dig i veckan när du har tid så får vi prata lite.
    Lycka till med pointsen!
    Kram Turkas

    SvaraRadera
  2. Frukost för min del brukar bli 2 kokta ägg, naturell fjällfil med linfrön & solrosfrön och självfallet minst 2 koppar kaffe med laktosfri mjölk (den innehåller minst kolhydrater), jag kör ju LCHF just nu, så äter inte så mkt av just kolhydrater och det har gått bättre än väntat utan kolhydrater =)

    SvaraRadera