måndag 23 maj 2011

Mixat inlägg

Vågen imorse: 74,4
Viktnedgång: - 1,2

Utvärdering
Ingen matdagbok i helgen, och visst blev det utsvävningar och kanske påverka det resultatet imorse men jag är ändå nöjd.
Klart att jag är lite besviken, för jag tjuvvägde mig i fredags och då var det en roligare siffra, men å andra sidan så ångrar jag inte mina val i helgen.
Sambon övertalade mig dessutom att ta mig till gymmet igår också, idag har jag grym träningsvärk -vilket jag alltid har efter att ha tränat med honom men det KÄNNS BRA!
TACK att du fick med mig! *love*

Utmaning för veckan
INGEN tjuvinvägning! *den blir svår*
TVÅ träningspass *den blir nog ännu svårare, har blivit en riktigt latmask*

Förutom vikten, vad är nytt annars då?
Jag är fortfarande väldigt trött, fysiskt och psykiskt känner jag.
Har inte riktigt kommit på hur jag ska ladda batterierna och fylla-på-mig-själv med positiv energi...
Känner mig nämligen lite motarbetad i mina försök *skrattar lite*
Kan och tänker inte gå in på det närmare, det är som jag skrev tidigare, egentligen bara att gilla läget...
MEN det är SÅ svårt :O(

Fast ett steg kan ju faktiskt vara att SLUTA ÄLTA?
Att bara bestämma det, det gör att det känns lite bättre ändå =)

Låt oss avsluta med en glad-lista, det var längesen nu!
  • Att jag i helgen nådde BMI 25 på Wii!
  • Att jag i helgen ÅT GRILLAT! FY VAD DET ÄR GOTT! Grillat är glädje ;)
  • Jean M Auels böcker om Grottfolket (håller nu på att läsa om de, så jag ska kunna läsa den SISTA och AVSLUTANDE)
  • Träningsvärk -kan man verkligen vara glad över det?
    JO för då känner man att man gjort något som är BRA för kroppen och sig själv!
  • Alltid återkommande på glad-listan- Fin, fina sambon!
Vad står på DIN glad lista? =)

3 kommentarer:

  1. Oh Grattis, -1.2 kilo tycker jag inte är fy skam! :) Du får vända på det och se det från den positiva sidan att du faktiskt gått ner -1.2 kilo, ovavsett va fuskvågningen visade i fredags! ;) Så tycker allt du ska lägga till det till din positiva lista i slutet!!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till nedgången!
    Jag tror det är väldigt smart (och ibland väldigt svårt) att sluta älta saker.
    Ett bra citat på det:
    "Hjälp mig att acceptera det jag inte kan förändra, Mod att förändra det jag kan, Och förstånd att inse skillnaden"

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis till minuset på vågen :)

    SvaraRadera