onsdag 18 maj 2011

Sug

Hur ska jag orka då det är jobbigt redan nu, när det bara gått tre dagar?
Ja, med den inställningen blir det inte lättare *räcker ut tungan åt mig själv*

Positivare anda, tack! =)
  • Li vs prinsesstårta idag = 0-1!
  • Li vs soffpotatis idag= 0-0 (har tvättstugan så då räknas det väl lite som oavgjort tycker jag, bor tre våningar upp utan hiss.)
Matdagbok, dag 3
frukost: håll i er! Kräm med mjölk ;O)
lunch: tonfisksallad med ris, bröd, banan och vatten (tonfisk smakar INTE kyckling, och inte gott heller för den delen...)
middag: Planerar för "Nachos ála Helena" (tror jag gjort den förr och att den var riktigt god!)
övrigt: kaffe, sockerfritt tuggummi, vindruvor, äpple och pepsi max

använda:16p
sparade: 7p

Problem dag3
Sötsuget kämpar jag vidare med, speciellt när det finns så mycket gott så tillgängligt...
MEN större problem är att då lunchen inte föll mig i smaken idag så åt jag inte mig riktigt mätt- vilket gör att jag är väldigt hungrig nu OCH vilket gör att jag blir ännu mer sötsugen...
JA, ni ser nog ekorrhjulet va? *hihi*

Lösning dag3
Ignorera!
Gå ner i tvättstugan! =)

Hoppas DU har en bra dag!

3 kommentarer:

  1. Kämpa på vännen! Det kommer löna sig...
    Kul att du har kommit upp på banan igen. Nu ska vi KÄMPA!!! Heja heja!!!!

    SvaraRadera
  2. Kämpa på! Vissa dagar är värre än andra. När jag är sugen på nått sött och gott brukar jag äta vanilj yoghurt med frusna bär i. Det dämpar både sötsug och mättar.
    Jag kan absolut inte ha något gott hemma när jag försöker gå ner i vikt, jag har sämst självdisciplin när det gäller sötsaker. Så för henne blir det inte förskola före hon är tre.

    SV: Du har rätt ÖF är öppnaförskolan. Jag har Clara hemma, tycker att det är tillräckligt för en tvååring med öF, behovet att ha lekkamrater finns inte på det sättet som hos äldre barn.

    SvaraRadera
  3. Va duktigt du är!!!

    Tonfisk är ju jättegott, mums!!! Blir nog en tonfisksallad här till middag med tror jag. Först när jag läste trodde jag du hade banana i salladen...uuuh...! :S

    SvaraRadera