söndag 6 juni 2010

Wroom (ljudimitation av ett flygplan)

Skola och firande
Klockan är tio över tolv och jag får skjuts av fina sambon klockan fem till arlanda.
Det är ju bara fem timmar kvar!
Jag känner ett pirr i magen vill jag lova!

Jag känner mig dessutom väldigt glad =O)
Sommarlovet har börjat (jag har kollat femtio gånger så att jag verkligen skickade iväg sista uppsatsen!) och snart bär det alltså iväg till Djerba i tunisien med min fina vän AskuruM.
Ett perfekt sätt att fira att jag nu gått tre år på min lärarutbildning, samtidigt höjer jag firandet med att jag faktiskt tog körkortet för ett år sen =O)

Utmaning T,
Jag måste erkänna att det fallerade på nästan alla plan den sista veckan.
Pointsen räknades i början av veckan, men sen tappade jag det.
Jag sprang bara en gång (fast jag sagt tre), inga armhävningar (eftersom mina knän vart blåa och ej klarar min tyngd) och situpsen försvann med dem.
Det enda jag med andra ord har hållit fullt ut, är att jag inte ätit något godis alls!
Inte en enda bit!
Och jag längtar efter godis! Vilken otroligt märklig sak att längta efter va?
Men jag är en riktig godisråtta och idag får jag äta godis igen *skrattar*

Reflektion över utmaning T

Jag tar inte min utmaning T som ett misslyckande, då det fallerade sista veckan.
Jag tar det istället med stolthet att jag klarade av och genomförde det så länge som jag gjorde.

Vikt
Ja
den "viktiga vikten" lämnar jag nu denhän för att ta tag i vid hemkomst.
Nu ska jag leva på mitt "må-bra-konto" och tar alltså upp kampen mot de sista kilona till målvikten då jag kommer hem.
Är det inte märkligt att man pratar om att komma hem, innan man ens åkt? *skrattar*

Mera underrubriker blir det inte i detta inlägg,
jag ska packa ner det sista (bland annat passet, som jag sparat till sist så jag bara behöver kolla att jag har det med mig 200ggr istället för de vanliga 1000ggr)

Jag hoppas DU får en fantastisk vecka, så återkommer jag med go'bitar från min resa om en vecka! =O)

2 kommentarer:

  1. Hoppas du har en toppen underbar semester med massor av sol,god mat och goda drinkar,njuut!

    SvaraRadera
  2. Tack tack tack!!! Ja det är helt underbart, är drygt halvvägs nu och vi har fått reda på att det är en liten kille =)

    Du är fortfarande så himla flitig! Jag joinar efter jul =))

    SvaraRadera