måndag 21 juni 2010

Uppdatering eller mest gnäll? ;O)

Feberdimman har givit med sig och kroppen gör inte ont *hurra!*
Men halsen är fortfarande ett stort problem, för att inte tala om det elaka hostträsket jag hamnat i...
Kunde inte sova inatt, så fort jag försöker och bara blundar så kommer det och bara *BLÄ!*
Sen så bråkar näsan med att överraska med lite näsblod till och från.
Och vad värre är, så tror jag att jag smittat min fina sambo som tagit så bra hand om mig =O(
MÅSTE blir frisk denna vecka, för jag börjar jobba på söndag och två veckor framåt! =O)

Idag bestämde jag mig att det var dags för invägning, såg inte fram emot det riktigt eftersom det varit chartersemester med all inclusive och allmänt slarv.
MEN vågen visade 71,8 (alltså -0,9)
Mitt mål nu är att hålla denna siffra över sommaren och sen köra igång med viktväktarna till hösten, för att nå målvikten som är sååå nära =O)
Därför jag går emot mitt tidigare beslut (då jag sa att jag skulle köra stenhårt med vv när jag kom hem.) är för att jag känner att det är för svårt just under sommaren.
Jag kommer antagligen kunna hålla mig till pointsen under veckodagarna, men slinta på helgen och för att inte tala om då sambon och jag har semester tillsammans...
Och så kommer det bara resultera i att jag blir besviken på mig själv och det ställer jag inte upp på.
Har blivit inspirerad av en kär vän,
Jag ska vara stolt över hur långt jag har kommit och jag vet att jag klarar att ta mig till målet.
Jag måste bara ha tålamodet.
Det tar längre tid nu, kroppen måste vänja sig vid "nya vikten", stanna där och sen att fortsätta att gå ner och att inte jojoa så mycket.
Det är min reflektion kring vikt just nu.

Planer för idag är nog bara att ligga i soffan. Det är ju rätt skönt, om man inte hade gjort det så mycket redan...
Och om man inte hostar så mycket när man ligger ner.
Kan inte ens gå en promenad...
Fast idag är det å andra sidan inte så fint väder.

Kanske skulle jag ta fram mitt block och pennor och ta mig tid att rita lite, det var väldigt längesen.
Eller skriva in lite urklippta recept i en av mina receptböcker...

Vad ska DU göra idag? =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar