måndag 14 juni 2010

Töntiga jag och "felburken"! =O)

Ja, jag känner mig ganska töntig som varje gång och för varje krona jag går tillbaka och köar i affären för att få tillbaka när det blivit fel.
Men å andra sidan, köper jag ju något för att det är billigare/annons och annars hade jag kanske inte valt just den sorten eller den produkten.
Men nu, nu har jag kommit på en plan för att känna mig mindre töntig!
Jag har nu skapat en "Fel burk".
I "Fel burken" ska jag lägga alla kronor som jag går tillbaka och hämtar under ett år, så ska vi se hur töntig jag är i slutändan
-jag tror burken dock kommer visa att jag är rätt smart ;O)

Tack för era kommentarer föresten, var kul när jag hade några som skulle godkännas då jag kom hem =O)

En anonym har skrivit ett par rader angående mitt inlägg om mig och tandläkare.
Jag går till folktandvården och inte till en privatist, och jag har alltid hål.
Det är bara frågan om hur många...
Tandläkare har rådit mig att äta massa flour för jag har något i salivet som sliter extra på tänderna..
Men Du har rätt att jag säkert själv bidragit till att det är hål, eftersom jag är rätt fast i läskträsket och även varit en "väletablerad småätare"...
Det som jag tycker är så konstigt och blir arg över är att jag inte känner av "jättehålen" eller har någon värk utan att de bara är där.
Ja, det och sen att det "små hålet" blev ett jättestort på så kort tid då han sa att det inte var någon berådska att fixa det fort...

Jag ska
till tandläkaren igen nu på torsdag och jag är rädd för att det kommer vara värre ändå nu, eftersom jag varit utomlands. Jag var duktig och tog med mig flourtabletter, men dessvärre smälte de ihop till en sörja, så det blev inte lika duktigt flourande som jag brukar.

Men jag har tänkt mycket på detta med mina tänder och beslutat mig för att försöka bryta läskmönstret. Småätandet kan jag bryta lättare när jag nu igen ska starta med viktväktarna, det fungerar för mig. Det gäller bara att komma ihåg att ätande av frukt, också är småätande.

Det här med läsken, den biten känns bara så tung. Bara att skriva om det, men samtidigt att veta att det är bättre för tänderna borde vara en sporre...
Läsken har bara varit ett substitut för rökningen och jag..
äh, jag är så töntig.

tönt,tönt ;O)

Inlägg två, på samma dag och även detta ganska långt, hur ska detta gå?
Ska jag försöka ta igen mitt "obloggande" på en dag ;O)

Ha en fin måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar