tisdag 1 juni 2010

Skrika

Ibland vill jag bara skrika.
Fylla lungorna med luft och bara GAHHHHHHH!!!
Nu har vår lärare rört till det för oss, IGEN. Nu är det olika bud och alla blir stressade, alla ska tolka och försöka förstå vad det är hon vill ha och hon säger olika till olika elever och grupper så att alla blir än mer förvirrade.
Uppsatsen ska vara inne på fredag och hon ändrar spelreglerna.
Jag håller dock med en tjej i gruppen, hon kan inte komma med nytt nu och nej faktiskt, nu "skiter vi i det här". JAG har suttit i flera dagar och skrivit och gjort uppsatsen.
Slitit hår och häcken av mig.
Det är dags för sommarlov.
Jag gör som henne, tjejen jag tidigare nämnde, jag LÄMNAR IN detta arbete (bara referensen kvar) och sen får det "bära eller brista".
Skoltrött?
Ja. Enda in i själen...
Långt kvar?
Ett år.
I höst?
Uppsats.
Sa jag att ibland vill jag fylla lungorna och bara *gaaAAAHHHH*

Dessutom sovit riktigt dåligt inatt, vaknat och tittat på klockan... Antagligen beroende på inre stress pga uppsatsen. Brukar vara så...
Har dessutom ett helt galet behov att gå loss på all god glass vi har i frysen.
Och överskrida points intaget på alla möjliga sätt...
Vad är det med mig?

Har annars haft en trevlig dag, med picknick och brännboll med klassen.
Duktiga jag valde att avstå alkohol, eftersom jag tänker på pointsen.
Men om jag nu är så duktig att jag avstod från det, varför är jag inte lika disciplinerad när det gäller sötsaker?

Har en liten filur som sitter och säger "nästa vecka är du ju ändå utomlands och tänker inte räkna points, så varför ska du göra det nu då?"
*knäpper iväg filuren med pekfinger och tumme*

5 dagar kvar till Djerba med AskuruM och jag önskar det redan vore söndag idag!

1 kommentar:

  1. Ang.pannkakssmeten så har jag tyvär inte provat den,men tyckte att det lät som ett bra alternativ för laktos & glutenintoleranta,dom har ju inte så mkt att välja på alla ggr :( får be min syster prova den ;)som har glutenintolerans.

    Det är ju så med sötsuget att tyvär är det ett beroende lika med alkohol,men det har du ju då uppenbarligen inget beroende för.Ang. sötsuget så skriker kroppen efter ngt sött..i know..det var likasamma för mig,men otroligt nog så har jag blivit av med mitt sötsug,rätt skönt måste jag säga :)

    Låt inte dina små hjärnjävlar få ditt lillfinger,då blir du aldrig av med dom ;)så fortsätt lika duktigt som du lyckats med hittills.Skit i pointsen på semestern (iallafall på kvällarna)och så kör du precis som vanligt när du kommer hem igen!!
    Guu vad skönt att få komma till värmen,jag längtar också!

    SvaraRadera