fredag 3 juni 2011

Uppdatering

Uppdatering
Har varit iväg på "klassresa" kan man kanske kalla det?
Efter två dagar med totala 22h arbete plus ca 8h sovande =totalt 30h så landade jag här hemma och har haft och ska ha långledigt.
Dag 1 på långledigheten spenderades faktiskt mest i sängen, sov väldigt många timmar...
Somnade på dagen, på kvällen, under natten och länge in nu på morgonen.
Har inte varit på topp, inte mått så bra...
Känt av halsen och som att jag har feber- fast jag har inte feber...
Dagen idag har fortsatt med lite handlande, en promenad och packande av mina fina änglar...
Jag är väldigt nervös att någon av dem ska gå sönder i flytten...
Och när vi har flyttat ska jag minsann se till att de får träffa alla de andra i samlingen som för tillfället har bott i vår källarförråd =)

Tog modet till mig att slänga lite väskor idag också, väskor jag hade glömt att jag ens har -varför ska jag då spara på de?
Och jag vet ju med mig att jag antagligen inte kommer att använda dem...
Jag är lite "använder-den-jag-gillar-och-bara-den-tills-den-faller-isär" =)

Det svåra är att sambon är lite av en samlarnisse så hans kommentarer som "den är ju inte trasig och kan vara bra att ha" gör det svårare att göra sig av med saker *skrattar*
Men jag ska försöka rensa och slänga nu när vi flyttar, med betoning på försöka ;)

Jag funderade lite i packandet över vissa saker också, är denna min eller din?
Lättast är nog när vi båda är överens om att det är den andres, nu var det fråga om en liten viking.
"du kallades ju för viking säger sambon"och försökte övertyga mig om att den lilla vikingen var min.
(Det smeknamnet, som för övrigt INGEN använder, hänger ihop då jag gick på folkhögskola i VG. Långt in på hösten, kanske vintern till och med, så gick jag i linne och med tofflor och fick kommentaren från några tjejer att jag måste "VARA GALEN" som gick så tunt klädd "MITT I VINTERN"
Jag ryckte på axlarna och sa "äsch, man är väl viking"!
Dessutom bodde jag inackorderad så det var inte så långt att gå från elevhem till skolan)
Men jag är SÄKER på att den stod i hans skåp när jag började trycka in nya änglar där =)
SÅ om du vet med dig att jag inte har haft någon viking lämna en kommentar, eller om du VET att jag haft en liten viking skriv det oxå för all del ;)

Annars har dagen inte inneburit så mycket...
Jag har återigen varit väldigt, väldigt trött och känt mig lite dålig...
SÅ jag har läst lite i "Hästarnas dal" och har nog tänkt fortsätta med det nu när det är time för fotboll (är inte jätteintresserad av fotboll, sport överlag kanske...)

Eftersom jag inte känner mig så himla på topp så har motionsplanerna i min utmaning fallerat lite, jag har fortfarande tanke på att avklara fyra pass innan måndag men formen får revideras lite...

Motion idag
Promenad i värmen, lite motvilligt (Tack igen sambon för att du fick med mig!) men genomförd, ca 40minuter.

Gymkortskostnad 30maj-30juni
Kvarstår alltså på 269kr för ett pass
(motion i spåret och i form av promenad, är ju gratis =)

Så två pass avklarade och två pass kvar,
min tanke är att vakna pigg som en mört imorgon och genomföra ett pass på gymmet och sen på söndag kanske ta en joggingtur.
Eller så byter jag och går till gymmet på söndag och joggar imorgon.
Mår jag ris antar jag att promenader får duga...även om det inte var tanken...

Tanken för morgondagen är dessutom att spendera dagen med massa tv-spelande,
en hel dag med tv-spelande och kanske pizza på kvällen-det var längesen =)

Är du långledig och hur spenderar du den?

2 kommentarer:

  1. Här har vi inga röda dagar nu men jag var långledig ändå! :P Hoppas du får en underbar ledighet och vila upp dig och bli frisk innan tisdag! :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att inte ha något inplanerat. Jag har en sådan dag idag och jag njuter. Trevlig helgmoch krya på dig.

    SvaraRadera