söndag 5 juni 2011

Konstaterande

Gymkostnad 30maj-30juni:
134,50/gng (2pass)

Dagens träningspass
18min löpning, 3km och med lutning 2%
kort paus
5,??min, 2km "armcykel" level 5
längre paus
3,4...min cykel, ....
En bra stund på golvet och vit i ansiktet

Utvärdering
Låt mig konstatera att jag nog inte hade "latsjukan" utan att jag nog är/var sjuk på riktigt...
Efter springturen på bandet kände jag att det började snurra rejält, men trodde det var för att jag tagit ut mig...
Lade mig ner och andades lungt, så det släppte.
Körde passet på armcykeln och efter det så började det ringa i öronen så jag gick in i omklädesrummet och lade mig ner igen...
Det släppte och mitt dumma nöt tänkte då att jag ville iallafall ha tränat en halvtimme så jag cyklar lite, utan vidare motstånd och bara lite lätt...
Ganska snabbt fick jag avbryta passet och letade upp sambon, märkte att mitt egentligen "röda jag har tränat" ansikte nu var vit och bad honom hämta en matta åt mig och så fick jag ligga där en stund.
1-0 till träningskortet men samtidigt
0-1 till att inte lyssna på kroppen.

Utmaningen
Den egna utmaningen kommer alltså sluta med 3 av 4 genomförda, för jag har svårt att se att jag ger mig ut idag.
Trots att utmaningen inte blev genomförd till fullo är jag ändå nöjd.

Helgen so far
Det blev inget tv-spelande igår, utan istället såg vi på filmen "I rymden finns inga känslor".
Det är verkligen en jättefin film även om jag rynkade pannan lite och funderade om de inte tagit det till sitt yttersta ibland...
Men jag rekommenderar verkligen er att se den, den fick mig både att skratta och att gråta och känna kärleken.

Annars har jag mest legat och läst "Hästarnas dal" och har nog tänkt gå och läsa ut den nu, så jag får börja på den tredje boken -så är det halvvägs och jag börjar närma mig att få läsa den sista delen!
Det är mycket man har glömt men mycket man kommer ihåg när jag återigen får följa Ayla! *hurra för bra böcker!*

Sen står det att åka och handla flyttkartonger på agendan, jag tycker det ska bli SÅ spännande och jag bara längtar tills vi får kliva in i lägenheten som ska bli vårt första gemensamma hem =O)

Så även om jag inte mår topp så är det mycket som är bra just nu =O)

Hoppas du har en riktigt bra söndag!

1 kommentar:

  1. Har du tid att prata imorgon? Jag slår en signal så kan vi ta en promenad kanske :-) Jag saknar dig. Många kramar Johanna

    SvaraRadera