onsdag 8 juni 2011

Kort inlägg: självreflektion =)

Tack snälla Therese, vilken underbar kommentar det där var! =)

Idag har jag haft en fantastisk dag på mitt arbete.
Jag har elever som slutar och har träffat deras nya lärare och skola,
jag sitter och berättar om eleverna, vad vi gjort och allt....
Verkligen allt och utömmande...
Kunde inte ens sluta prata! *skrattar lite*
Desto mer jag prata, desto mer synliggör jag ALLT vi gjort min första termin.
Jag känner mig säker och jag känner mig stolt.
En känsla som det var längesen som den infann sig hos mig...
En av lärarna tittar på mig och säger "det märks att du verkligen brinner för de här eleverna"
jag bara svarar spontant att jag älskar barnen, och särskolan är min grej.
Efteråt känner jag mig varm i hjärtat och stolt.
Jag önskar jag kan behålla den här känslan för alltid.

Jag hoppas även att DU har haft denna känsla,
och jag hoppas DU tar dig tid och inser hur BRA DU är =)

1 kommentar:

  1. Å härligt! Kanske du behöver berätta för dig själv med jämna mellanrum vad ni faktiskt har gjort. För det verkar som du glömde det innan! :)
    Jag känner igen mig lite i det där att man tänker att man inte åstadkommer något, eller att man inte gör tillräckligt, men syna det i vitögat då och då, det kan vara bra!

    SvaraRadera