måndag 13 juni 2011

Klädproblem!

Hej på er!
Jag har haft en fin och genomförkyld helg =)
Igår träffade jag fina syster T och vi strosade runt i lite affärer.
Jag investerade i en (för mig) dyr klänning och hade lite ont i magen över att ha köpt den, det är den till vänster på fotot (som inte har bästa kvalite eftersom det är taget med mobilen)
och det syns inte heller att klänningen är prickig!
Vem hade trott att jag skulle köpa en prickig klänning?
Den hängdes tillbaka en gång för att jag tyckte den var lite för dyr, men så pusha syster T mig och jag köpte den.
Sa ett par gånger till sambon att det var öppet köp och att jag borde lämna tillbaka den, men nu har jag bestämt mig (för sambon tyckte jag var fin i den sa han) och jag behåller den =)
Så här är det alltid när jag köper kläder =)

Ni kanske funderar varför jag lagt ut en bild på dessa två klänningar, den till höger är inte ny men en klänning som jag gillar och jag har beslutsångest!
Imorgon har vi fest med jobbet och jag var så bestämd att jag skulle ha den högra klänningen, men det var innan jag köpt den vänstra och nu kan jag inte bestämma mig.
SÅ jag undrar, VILKEN tycker DU?

Temat "klädproblem" fortsätter.
Vad har man på sig på en skolavslutning då man är lärare?
Imorgon är det dags för min första skolavslutning som lärare.
Terminen har varit tuff, och innehållit mycket "svett, blod och tårar" för att ta ett känt uttryck.
Jag är glad och ledsen samtidigt att terminen är slut.
Hösten innebär förändringar och på något sätt har jag svårt och vill inte släppa denna lilla bubbla...
Och några elever slutar, och de får med sig en bit av mitt hjärta, eller snarare att de har en plats i en bit av mitt hjärta!?
Fina, fina, fina elever =)

Traditionella sånger och sol önskar jag mig tills imorgon,
det första är jag säker på, det andra återstår att se.

Jag vill avsluta med ett underbart citat? som jag hittade inne hos fina "atatranakampa.se"
(förlåt mig, att jag ännu inte har lärt mig att länka!!!)
"Make yourself happy that when others look at you they become happy to"
Det finns alltså under inlägget "En kopp te" hos atatranakampa.se
Jag undrar, vart hittade du det? Fanns det med på teet eller på en kopp?=)

Hoppas DIN vecka börjar bra,
och du-glöm inte lämna en kommentar om vilken klänning du tycker jag ska ha =)


5 kommentarer:

  1. man kan väl inte bestämma vilken som passar utan att se de på dig ;)

    SvaraRadera
  2. den prickiga tror jag :) men du får nog bjuda på en bild sen när du har klänningen på dig!
    kram johanna

    SvaraRadera
  3. Men den prickiga ändå, för den är ny! :)

    SvaraRadera
  4. Den vänstra! Lätt!
    Jag dricker ett te som heter yogi te och på varje tepåse så sitter ett litet citat. Guldkant på tillvaron minst sagt!
    Såg att du hade ringt mig förresten, vad had eud på hjärtat? KRAAAM

    SvaraRadera
  5. Jättefin klänning! Klart du inte ska lämna tillbaka den. Tycker allt du ska ta den nya på avslutningen! :)

    SvaraRadera