torsdag 16 juni 2011

Bergochdalbanebludder och motion

Tillbaka vid tangenterna efter ett par dagars uppehåll.
Angående klädproblemet så vill jag tacka för alla kommentarer,
jag valde att ha den prickiga, men det blev inte någon bild.
Har dock tänkt ha den på ett dop i helgen också, och då kan jag ta en bild =)

Annars har jag verkligen haft en riktigt, riktigt tung dag och jag känner att jag inte är på topp..
Ni som följt mig ett tag är nog inte överraskande, jag verkar ha en riktigt bergodalbaneperiod *grimars*
Men jag tror fortfarande inte på att älta och jag tror fortfarande på att bara jag kan ta och förändra det som behövs för att jag ska göra det.
Tro mig, jag arbetar på det...
Jag har i alla fall en plan, det gäller bara att försöka omsätta den så den blir verklig.
Men jag vet iallafall att jag kommit så långt att det nu runnit över och att det faktiskt nu är dags, dags för mig att se till MIG och att JAG mår bra.
Mer om det senare och då också, kanske lite mer detaljerat.
Det återstår att se.
Ibland behöver jag bara bluddra ur mig med text, även om det kanske inte är så logiskt eller begripligt? =)

Men nu, nu ska jag istället ta och ge mig själv en klapp på axeln *nickar*
Sambon sa: "följer du med ut och springer"
-"nej, sa jag- jag är skit trött och har haft en riktig skräpdag!"
Fortsatte med mitt tetris spelande när han sa igen:
"Är du säker att du inte ska med?"

Och då klack det till i mig, om ett inlägg jag läste inne hos "atatranakampa.se" under titeln "I can do it".
SÅ istället sa jag "Vänta på mig!"
Slängde på mig träningskläderna och vi gav oss iväg, han hävdar att han brukar springa spåret på 4km så jag ville inte vara sämre.
Vaderna hatar mig och smalbenen värkte konstigt nog.
Nu sitter jag i soffan, nyduschad och tacksam för fina "atatranakampas" inlägg och för fina sambon som fick mig att ge mig ut.
Gymkortskostnaden står alltså kvar på densamma som sist, för en runda i motionsspåret är gratis.
Men jag är faktiskt tacksam för deras påverkan på mig idag, för nu, nu känns allt lite bättre.

DU ge någon en extra kram idag och säg hur mycket DU tycker om den personen,
ibland behöver man höra det en gång extra
<3

2 kommentarer:

  1. Åh, vad starkt gjort fina Li. Var STOLT över dig själv!!

    SvaraRadera
  2. härligt! lite jävlar anamma och ibland att kämpa mot sin egen ynklighet kan vara bra.
    Bra jobbat Li! :)

    SvaraRadera