torsdag 9 juni 2011

glädje och varför sommaren kan ligga på minus!

"Annan": nej, jag skulle inte få plats att twittra, för stor i tangenterna *hihi*

Idag har jag haft en fantastisk kväll, med två nyfunna vänner.
Två fantastiska pedagoger, inspirerande och så ROLIGA PERSONER!
Jag gillar dem så otroligt mycket och jag älskar att tillsammans med de så känner jag mig härligt barnslig och "ung" igen =)
Det är svårt att förklara...

Jag känner att jag gillar sommaren,
när kvällen är lång och ljus,
då solen värmer och man kan ha klänning hela kvällen!
när man äter grillat och njuter av vin och skratt med nära vänner...
Fast när jag går hem och blir anfallen av mygg...
Då känner jag att längtan efter vintern kommer...
AJ, va de första ...11 betten idag gör ont, sväller upp och kliar...
Kollegan som jag hade sällskap med sa, "Herre gud! DU borde nog gå hem" då jag sopade av för andra gången då de kom och bet...
VARFÖR ska dessa jobbiga insekter gilla mig så mycket?
Och de påminner mig om varför jag inte är jätteförtjust i sommaren =S

Men nu, nu ska jag snart smita från våra säkert 35grader här hemma och in till ac:n i sovrummet.

Imorgon är det fredag och jag hoppas att DU har haft en lika toppen-torsdag som mig =)


1 kommentar:

  1. Känner igen mig i det där med myggen, har precis likadant. Mina blir stora röda svullna plättar som 5kornor, inget vidare alls. Jag har dock börjat äta kestin som är receptfritt på apoteket mot pollen då det är mot mygg allergi också och det hjälper iaf mig super mycket :) Läskigt många saker som kommer upp mer och mer om hur lika vi är på många olika saker.. hihi..

    SvaraRadera