tisdag 12 juni 2012

Vecka 26, så här är det och så här ser vi ut!



Ja, så här ser vi alltså ut i vecka 26. Tack syster T som tog med mig på en dagstur till Åland och som tog fotot! =)

Bebisinfo
Så är det vecka 26 idag.
Vågen visade 82,6 så nu gick det undan igen! =) (+1,4)
Enligt appen i telefonen så väger du ca 760gr och är ungefär 35cm lång fortfarande.

Illamåendet kom tillbaka i full styrka förra fredagen...
Jag skulle följa med min syster T till arbetsförmedlingen och precis innan vi klev på pendeltåget så kom det där obehagliga surret i öronen och jag blev alldeles kallsvettig. Syster T berättade att jag blev alldeles blek och jag tänkte bara att "nu svimmar jag", men någonstans har jag lärt mig att om man sitter så kan man inte svimma...
SÅ fick hon hjälpa mig av tåget på nästa stopp, säger bara TACK mamma för åksjukpåsarna så jag hade något att må illa i och TACKOLOV  syster T att du var med -även om du tog kort på mig när jag mådde så dåligt, inte så smickrande ;)

Nu får vi alltså börja om igen, 4dagar utan illamående ;)
Halsbrännan jag skrev om sist tenderar att komma när jag druckit kaffe under dagen, så kanske ska försöka låta  bli det...men varför ska det vara så gott med kaffe då? ;)

Gällande foglossningen så är vissa dagar bättre än andra, idag har jag ganska ont men det kan bero på att jag var på utflykt igår...
Känner att det hugger så fort jag reser mig efter att ha suttit...och känner mig väldigt stel i ryggslutet...urk...

Igår överraskade du mig när jag låg ner och läste, för helt plötsligt så "boinka" du till högt uppe vid revbenen, börjar det bli trångt där nere? =)
Sen så passade du på att leva runt som en liten sjörövare på båttripen, var det roligt att åka båt? =)
Jag bad din moster komma och känna, men då verkade du bli lite blyg och var stilla.Men jag lärde moster T ett knep, att du tycker om musik, så när hon sjöng "imse vimse spindel" så gav du henne en spark =)

Du verkar även ha kommit på ett nytt knep, igår "klumpa du ihop dig" så att det gjorde lite ont i mig, din pappa klappade och försökte kanske flytta lite på dig, DÅ kom ett riktigt humör vill jag lova och du levde riktigt om =D
DIn pappa somnade sen men det var lite svårare för mig, DU kan verkligen greja du!

NU börjar nedräkningen på allvar för enligt appen är det mindre än 100 dagar kvar.  Mindre än 100!!!


För att vara exakt:
Nu är det beräknat att DU ska vara här om 98dagar!!!
DU vårt fina lilla mirakel! <3

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild på dig!! :)

    oj är det bara 98 dagar kvar, va fort det går!

    SvaraRadera
  2. Instagram är en app som man kan ladda ner till mobilen och själv lägga upp bilder eller bara följa andra :)

    vad härligt du mår bättre :) 98dagar går fort ..

    SvaraRadera