måndag 4 juni 2012

Uppdatering

Jag uppdaterade aldrig i fredags, för jag bakade bullar istället =)
Just nu och i helgen har jag dock haft svårt att låta bli att frossa i bullar så det kanske inte var så smart ;)

Babyinfo
I torsdags var jag till sjukgymnasten, en väldigt trevlig sådan.
Hon berättade djupgående vad foglossning är och gav mig ett träningsprogram för gravida, men mest som är till för övre del av ryggen där  vi kvinnor tenderar att bli överansträngda iochmed graviditeten och sedan efter när vi ammar -det är nog bra för jag är redan rätt ostbåge som det är ;)
Sen visade hon ett bäckenbälte och sa att jag SKA bara välja att göra EN aktivitet om dagen, dvs ska vi åka och storhandla så ska jag INTE göra något mer.
Det kanske känns som att jag kan göra massor när jag är hemma sjukskriven, men det kommer att komma surt efter så VÄLJ EN SAK sa hon.
Hon rekommenderade även att jag ska använda kryckor om jag ska gå långt....
Sen så pratade hon om knipövningar och blev lite irriterad över att barnmorskan inte informerat om detta.
Som jag förstår det så är det så att man ska försöka hålla "tillbaka en fis" och det ska underlätta bäckenetsarbete. (väldigt kortfattat)

Efter besöket mötte jag upp fru G och vi hade en riktigt trevlig lunch och shoppingrunda, själv investera jag i en klänning och en tröja =)
Det blev även en fika till att kika på stormen utanför, regnigt och åska och blixtar!
Sen kom min sambo och vi hade bankmöte om huset.
Vårt hus <3
Det kanske inte är så underligt att jag inte sover något alls nu, hus och barn och ont i ryggen som bara den...
Men lyckan är total!!!


Kort uppdatering om dagen
Ja, som jag skrev så har jag inte sovit mycket...
Vi är inte riktigt överens jag och lilla hjärtat som oftast drar igång rejält när vi ska sova, kanske funderar hjärtat varför det blir så tyst =)
Men igårnatt var det ändå ryggen som var värst, jag snurrade som en borr i sängen och det gick inte alls bra att ligga på något sätt.
Så idag har jag ont i huvudet och är mycket trött=(

Planer för idag är nog att välja "Diska" och "kort promenad" som  aktivitet, annars blir  det nog mest ligga ner... Ryggen är inte av denna värld! =(

Hoppas DU har en bra start på veckan!

1 kommentar:

  1. Här går det undan när man är borta! :D Vad långt du har kommit. Tyckte du nyss blev gravid hehe. Kan förstå att det är svårt att sitta still när man är inne i sånt lyckorus. man vill göra så mycket för att få tiden att gå.

    Ta hand om dig! kram!

    SvaraRadera