fredag 29 juni 2012

Tankar

Jag tänker mycket på den lilla människan som finns i mig, lilla hjärtat som busar på natten och som gillar musik.
Vad kommer det vara för liten person som kommer till oss i september?
Hur kommer din uppväxt att bli?

Kommer vi bli osams, kommer jag klara av att vara pedagogisk och ha tålamod eller kommer jag bli rabbiat som mamma?
Kommer jag vara förstående eller hönsig?

Eftersom det varit så turbulent så känns det som det varit tabu att tänka så "långt fram", men nu smyger sig tankarna ändå inpå och längtan, och oron.
Det är så mycket som kan hända....
Jag vet att någon sagt eller att jag läst någonstans att oron är något man kommer att ha hela livet, lyckans lott som förälder *ler lite*

Men låt oss släppa just den biten nu och fokusera på att det är FREDAG!Det bästa med fredagar är att den efterföljs av helg och att jag får tid till att vara med min underbara Sambo<3

Vi har ingenting planerat för helgen, men jag känner att det börjar bli lite bråttom
-packandet går inte så mycket framåt när man är rörlig som en flodhäst eller blir andfådd som en sköldpadda i ett marathon...
Jag packade iallafall en kartong med prydnadssaker igår, kom på den fiffiga idén att ställa kartongen i soffan så jag slapp böja mig så mycket =)
Hade hjärtat i halsgropen när sambon kom hem och skulle lyfta ned den på golvet -återigen en nackdel med att inte få bära saker, har INTE en aning om HUR TUNGT jag packar..
Men han sa att den inte var så tung -phu =)Förstår ni dilemmat med packandet och att det inte gått så framåt på den fronten ? *skrattar lite*

Ja, nästa vecka får vi tillträde till huset! Till vårt FINA, FINA, FINA hus!<3

Det är som att jag är en hink full av vatten ända upp till kanten och att det rinner över, men det är lycka i hinken istället för vatten =)
Känner mig euforisk men likväl är det som att jag synar hinken för att se så det inte är hål någonstans, ni vet de där elaka tankarna att "är man så här lycklig så borde det skita sig någonstans"...

Men jag tar fram silvertejpen (ifall jag hittar något hål') och tänker tillåta mig vara lycklig över min överfulla hink!




 NU är det bara 81dagar kvar tills DU kommer!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar