onsdag 6 juni 2012

Grattis Sverige!!!

Ja,idag är det Sveriges nationaldag och jag tänkte dagen till ära nämna fem saker som jag tycker är fint med Sverige:-)

1. De olika årstiderna, jag gillar kanske inte just växlingarna men varje årstid har något magiskt och vackert i sig:-)

2. Att elever som har utvecklingsstörning har rätt till utbildning!!! Att man arbetat fram en kurs och läroplan som påminner mer om grundskolans och att högre teoretiska krav ställs!

3. Rösträtt, att våra åsikter räknas

4. Allemansrätten som ger mig rätt och frihet att njuta av Sveriges vackra natur!!!

5. Ja så gillar jag ju underbara Sverige för att det är här jag har min familj, min släkt och nästan alla mina vänner <3

Det var min lilla stora lista varför jag tycker om vårt fina Sverige!

Vad står med på din lista?:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar