tisdag 22 maj 2012

Vecka 23,såhär är det och såhär ser vi ut!

Bebis info
Nu är det vecka 23!
Jag har 'äntligen' gått upp i vikt och väger nu 79,8 (+3,7)
Du väger enligt baby center appen lite mer än 500gr och är 28cm :-D

Har klarat mig från att kräkas i 9dagar men blev överrumplad av en illamående våg tidigare idag..
Dessutom fick jag efter att ha åkt med pendeltåget kliva av i vild panik och slänga mig på en bänk, det ringde i öronen och jag kallsvettades, det kändes precis som då jag svimmade på jobbet:-(
Vi såg nog lite konstiga ut,men huvudsaken är att vi inte svimmade!Vi vilade en stund där innan vi med många pauser tog oss till barnmorskan.

Vi fick tid idag för att kolla upp smärtan i ryggen som ibland gjort att jag tom gråter.

Barnmorskorna jag varit i kontakt med,de är verkligen så underbara!
de är så omhuldande och mjuka!
Hon sa att jag har lågt blodtryck-därrav min nästan svimmning.

Sen fick jag lära mig en ny term, bäckeninsufficiens, vilket jag förstår innebär att bäckenet inte orkar med belastningen och kallas även foglossning.
Jag vet dock att det gör DJÄVULSKT ont:-(
Så imorgon ska vi åka till en doktor och nästa vecka ska vi till sjukgymnast...

Du har blivit mer aktiv om dagar och kvällar och igår så tjonga du till din pappa som ropade högt,vilket fick mig att le:-)
Både jag och du tycker om när man stryker över magen och när du grejar som mest och jag pratar med dig så känns det som att du svarar mig när du grejar tillbaka:-)

Kanske är det så att jag har världens bästa grejoman där inne?
Jag vet iallafall,trots alla krämpor och plågor, att du är den mest efterlängtade och att jag nog är den mest lycklige
<3


1 kommentar:

  1. Usch va jobbigt att du får sånna kallsvettningar osv så det känns som du ska svimma. Hoppas det blir bättre! :)

    SvaraRadera