tisdag 8 maj 2012

Utmaning!

Har idag som jag skrivit om tidigare intagit soffläge.
Konstaterade att det inte finns något som lockar att se på teven och att mitt  lilla hjärta är i full gång där inne *ler*
Hur som haver, så var  jag in och uppdaterade mig på lite bloggar som jag följer och då ser jag att Linda
utmanat mig, vilket jag tycker är jätteroligt!!! (och jag hoppas länkandet blev rätt nu? Jag är ju ganska dålig på "teknikandet")

SO here we go!

11 frågor

1. Om du fick en önskan, vad skulle du önska dig då?
Med risk för att låta JÄTTETÖNTIG, men just nu har jag allt jag kan önska mig...
Vi väntar och längtar till september då vi kommer bli 3 och dessutom har vi precis köpt hus.
Jag har dessutom mitt drömyrke och känner mig...önskningslös? =)
Jag kan ge bort önskan till någon som verkligen behöver den, önska att den någons önskan uppfylls?
;)

2. Vad är det konstigaste du har ätit?oj...
varför kommer jag inte på något? Det finns ju jättemycket konstigt som slunkit ner?

3. Med vilka tre ord skulle du beskriva dig själv?
Drama queen, positivistisk (eget påfund av ord?det jag menar är att jag försöka sprida positivitet) och kärleksfull

4. Absolut bästa resmålet du varit på och varför?Jag har haft förmånen/glädjen att ha rest ganska mycket och det är svårt att välja egentligen, men jag måste nog ändå välja Turkiet, Alanya sommarne 2002 med AskuruM och Bew.
Första utlandsresan med kompisarna och den egoboosten som vi fick, den är svår att konkurera med! Och den vänskapen som resan resulterade i, då kan aldrig någon resa bli bättre!


5. Vilket ord/fras använder du 200gånger per dag just nu? "Hur tänkte du då/nu?"
Vilket är en otroligt pedagogisk fras om  du frågar mig ;)

6. Vem ringde du senast?
Kollar i mobilen.
Jobbet och sjukanmälde mig...

7. Top 3 bästa filmer?
Åh, så svår fråga  Linda!
Sex and the city -filmen, Twilight och...Tjejen som föll över bord.
8. Senaste goda gärningen du gjorde?
Sista april så var vi vid en kasa och en kvinna med barnvagn tappade en helliumballong som hon fäst med en klämma, jag tog ballongen och gick ikapp de.
Räknas det? Jag tänker att det var en god gärning iallafall...

9. Vad är ditt bästa tidsfördriv?
Wordfeud? Fast då krävs det att någon behöver fördriva sin tid tillbaka ;)

10. Vilken är din paradrätt? (Gärna med bild och recept)
Tacopaj är något jag ofta bjuder på =)
Den finns nog bland mina recept redan, titta där eller skicka en kommentar;)

11. Vad skulle du vilja lära dig?ÅH! Hur mycket som helst!!!
Men jag skulle verkligen tycka det skulle vara roligt att lära mig bli gympaledare/vattengympa passledare.
Eller att dansa pardans (jag är hopplös!)!!!
Eller spanska!

SÅ kommer jag till den biten där man efter att ha blivit utmanad ska utmana vidare, med 11stycken nya frågor... 
HÄR kommer mina frågor:
1. Vad heter du i mellan namn?
2. Är du kär?
3. Vem är den första du vill dela en glad nyhet med och varför just den personen?
4. Vilken var den senaste roliga historien som fick dig att skratta?
5. Vilket är ditt bästa mellanmål?
6. Har du något personligt mål för 2012 och vad i så fall?
7. Vilken är den senaste låten du hörde?
8. Ikväll är  det tisdag, då ser jag fram emot att få koppla av i soffan framför....
9. Varför jag bloggar?
10. Tapeterna i mitt/na barnsrum är...  och om  du inte har barn så är  tapeterna i ditt egna sovrum...
11. Beskriv dig själv med tre ord som du tror din partner/bästa vän skulle beskriva dig

Jag utmanar
Bettan
Pinglan
"Ulle"
"suss"
Turkas J

Givetvis vill jag utmana dig tillbaka Linda, men risken är att vi hamnar i en spiral då väl? ;)
Och självklart så tycker jag att även alla andra som inte nämnts men som ramlar in här ska svara på frågorna! =)






2 kommentarer:

  1. Va kul att du gjorde utmaningen och roligt att läsa svaren!! Ska kolla efter de receptet på tacopaj, är ju sååå gott!
    Å det är klart det räknas som en god gärning!!

    Tack för alla kommentarerna från dig! :)

    SvaraRadera
  2. Jag antar såklart utmaningen :)

    SvaraRadera