torsdag 10 maj 2012

Men vad heter den?

När jag gick i mellanstadiet så sjöng vi en jättevacker visa,verserna delades på årskurserna. Men när jag nu försöker leta upp den så hittar jag bara texten.
Jag minns både text och melodi och jag minns tom hur pappret såg ut,gillade bilden som fanns, men jag vet inte vem som gjort,skrivit och sångens namn.
Frustrerande!
Den är väldigt vacker,men vad heter den?
Känner du igen den?

" Just vid den tiden då vinden har lagt sig

Just vid den stunden då solen gått ner

Just när det börjar bli natt har du sagt mig

Då skall man noga se på vad som sker

Då stiger nattgrodor upp ifrån gölen

Nattfåglar flyger till nattdjurens äng

Sjunger för alla de vita små fölen

Sjunger för barnet i sommarnattssäng

Nattmåsen vilar på yttersta udden

Nattfisken sväljer sitt nattmånesken

Nattbarnaet drömmer på nattmossekudden

Nattharen springer på nattsnabba ben

Natgöken gal i den mörkaste granen

Nattsländor dansar en osynlig dans

Natthästen springer med natten i manen

Natthunden somnar till slut på sin svans"

1 kommentar: