torsdag 17 maj 2012

Blir lätt lite knasigt

Med röd dag som gör att det känns som att det är lördag, fast det är torsdag, fast allt har ju öppet som en lördag...
Betyder det att man får äta godis idag och på lördag? ;)
Det är något märkligt i vår lägenhet, i vårt kök, för flera gånger den här  veckan är det några som bidragit till att det växer disk där inne?!
Trots att jag gjorde en stor insats imorse så är fortsätter det ändå att växa och vara mycket disk där inne...
Vem är det som odlar disk i mitt kök? ;)

Snart ska jag försöka ta mig ut, och ta med sambon såklart, för att se om fiket har öppet.
De har världens godaste foccacia och jag var så sugen på det tidigare i veckan, men då hann de stänga..
Om de nu har öppet på denna knasiga torsdag som är som en lördag =)
Och när vi ändå är där så kanske man kan köpa med sig något nybakat annat också,
det är ju ändå hockey ikväll ;)

Imorgon bär det av hem till skogarna för att fira min pappas fru Y och det mysigaste av allt är att vi kommer vara HELA familjen, med syskonbarn och allt.
Det var längesen, så det känns fint <3

Mer har jag väl inte att skriva om nu egentligen, och egentligen hade jag nog inte något vettigt att skriva från början *skrattar lite*
Avslutningsvis
Bebisinfo
Vi är nu i vecka 22.
Jag vägde mig i början av veckan och konstaterar att jag fortfarande "håller vikten" på 2+
Ett annat konstaterande är att jag i vissa plagg bara ser "tjock ut", i andra syns min fina gravidmage där du bor.
Mina fötter sväller och jag är väldigt varm hela tiden, det svallar.
Jag blir lätt andfådd när jag försöker hålla sambon/pappas gångfart. 
Hittills har jag inte mått speciellt illa eller kräkts... (FYRA HELA DAGAR!!!)
Finnar har dykt upp i hela ansiktet -speciellt hela pannan- och jag har varit ganska känslig hela veckan.
Jag har varit mycket trött, haft väldigt ont i ryggslutet och axlarna.
Trots allt detta så ler jag väldigt ofta och pratar lite med dig när du grejar. På morgnarna när jag vaknar har jag som vana att klappa på magen och ibland tycker jag att jag känner hur du ligger som en "klump" på ena sidan =)
Du går fortfarande under epitetet "min lilla grejoman" och jag kan inte för min värld förstå att din pappa inte känner lika tydligt som mig när du sätter igång och "grejar" =)

Mest aktiv har du varit mellan 18.00-22.00, kanske för att det är då jag äntligen haft tid att slå mig ner och vila?


Du är väldigt efterlängtad, 4månader och en dag kvar till beräknad ankomst! <3

3 kommentarer:

  1. Vad fin du skriver till din bebis :)
    Hoppas det var en fin torsdag/lördag!
    /Annan

    SvaraRadera
  2. Oj är det bara fyra månader kvar nu! :) Spännande!
    Hoppas ni får en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  3. Mysigt det är med en bebis i magen, inte sannt. Man kan ståut med det mesta, för bara tanken om vad som komma skall gör att allt blir värt det :)

    SvaraRadera