torsdag 20 september 2012

V.40 såhär är det och så här ser vi ut:-)

Ja,vi är nu i vecka 40+
Enligt appen väger du 3,5kg och är ca 50cm lång och enligt barnmorskan skulle du kommit i tisdags;-)

Själv väger jag 94,8 (+18,2)

Jag har väl egentligen inte mycket att berätta, det är mest att jag känner mig ganska otrevlig.
Orkar och vill inte prata med någon, jag upplever som att alla tjatar...
Jag vet ju att alla väntar och att det är av välmening och intresse, men jag väntar oxå och det är som att alla glömmer det...

Då blir det rätt jobbigt att hela tiden få säga och svara, ingenting och inte än....

Igår åkte vi till barnmorskan, jag kan nu sätta fingret på vad det är som oroar mig när jag är hos henne.
Hon säger alltid att allt är bra och ser fint ut,men det är som att hennes kroppsspråk inte håller med henne!
Hon lyssnade på hjärtat och sa att det var bra,men med rynkad panna.
Sen säger hon att hon vill lyssna lite till och jag får stå och ligga på sidan och måste själv fråga om det är något.
Hon säger igen att det verkar som att hjärtat lugnat sig lite och det ser bra ut,vissa bebisar ligger högt oxå.
Då kan det väl inte varit bra från början tänker jag?

Fick lämna urinprov denna gång oxå, för mitt blodtryck är högre än när jag skrevs in men inte högt.
Det kändes oxå konstigt och hon berättade inte vad hon skulle kolla eller varför, så jag frågade och hon berätta.

Jag kanske överreagerar, känner mig extra känslig.
Och det spelar faktiskt ingen roll, för allt var bra:-D

Fick en ny tid nästa onsdag, men jag hoppas verkligen att

jag inte behöver åka den tiden!;-) Det grejas runt i magen och jag har ont i fogarna, sover dåligt och har alla gravidkrämpor -inget nytt som sagt, ja utom att jag inte ens orkar prata i telefon... Jag bara längtar tills du kommer ut!!! Fast det är sjukt svårt att föreställa sig hur det kommer bli när du väl kommer... Tänk att vi snart (hoppas jag!!!) får träffa dig vår skatt<3 +2dagar

2 kommentarer:

  1. Åh jag trodde nästan lillen var på väg när du inte hade uppdaterat!! Hoppas du inte behöver vänta för länge nu! :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas hen kommer ut snart :) vilken snygg tröja , sådan vill jag också ha :) var är den köpt ?

    SvaraRadera