fredag 9 mars 2012

Det här med att ge ledtrådar

Det var jag nog inte så bra på-jag som tyckte jag var så klurig!
Men inte tillräckligt, för alla har gissat rätt =)

Men om jag nu skulle ha någon läsare där ute som inte fått ihop ledtrådarna så låt mig förtydliga dem =)

5p nivån: 11+6 (12)
Jag var i skrivande stund i vecka 12. Men hos barnmorskan och på olika sajter har jag lärt mig att man räknar 11 fulla veckor +6 dagar.
Så idag är jag alltså 12 +5 (eller 13)

4p nivån: 1+1=3
Ja, det är ju så att vi har varit sambon och jag, men nu kommer vi alltså bli 3st!

3p nivån: Har enbart gått ner 2kg på väääldigt lång tid och glädjer mig inte över det
Fick ringa barnmorskan med lite panik, ska man inte gå upp när man är gravid?
Är det inte farligt?
Blev lugnad, det drabbar bara "mig" och inte barnet. Tydligen är det så att det lilla ser till att få sitt, så då blev jag lugnare =)

2p nivån: Väldigt, väldigt trött. Att ligga ner, det är ett bra läge.
Ja, all energi försvinner läskigt fort. Det är som att allt illamående, hormoner, omställningar och illamåendet suger musten ur mig.
Jag orkar inte göra någonting.

JAG ÄR GRAVID!!!!
Jag var väldigt i valet och kvalet om jag ska skriva om det här och jag läser så mycket, att vad som helst kan hända och...
Men sen läste jag någonstans, minns inte var och vem som skrev det,
att man ska oroa sig mindre och bara vara glad, för det som händer kommer att hända oavsett.
Det tyckte jag lät riktigt bra.

Fast visst är det en stor omställning.

Det är svårt att vara glad, missförstå mig inte nu för jag är ÖVERLYCKLIG!!!
Men när man kräks så mycket, när man har ont och det spänner i magen, man har svårt att sova och när man är borta så mycket från jobbet...Det suger musten ur en.

Jag mår illa hela tiden, kräks flera gånger/dag -har enbart haft några dagar som varit som vanligt, kan bara äta super lite åt gången...

Samtidigt så har jag väl ändå bra tur att jag har VÄRLDENS BÄSTA sambo.
Igår fick jag gå hem från jobbet, och då kom han hem med subway lunch till mig.
Kan ni förstå?
Han hämtar allt åt mig, han servar mig något enormt, han lyssnar på mitt gnällande -för GUD så jag gnäller- och han är ETT OTROLIGT stöd.
Min kärlek till honom har alltid varit stark, men just nu (hormoner?) så får den mig nästan gråtfärdig...

Har även en tendens att börja gråta så fort någon är ledsen på teven, det känns märkligt =)

Andra saker som jag märkt av är att:
  • Jag älskar glass... Speciellt calipo! (vilket är märkligt också, för jag gillar inte isglass)
  • Jag har svårt med starka lukter, parfymer, vårt kryddskåp, att åka kommunalt, folk som röker
  • Jag har haft dille på fanta och apelsiner, men båda de är svåra nu. Läsk är ganska svårt överhuvudtaget -vilket iofs är bra... Men jag har även svårt för vatten -det hade jag även innan..
    Min räddning är kolsyrat och smaksatt vatten, loka päron!!!
  • drömmer mycket, mycket konstiga saker som känns riktigt verkliga när jag vaknar.
  • Jag tror faktiskt jag skulle kunna sova ett dygn...

Ja, det var väl allt jag hade att få ur mig nu =)
Tack till er alla för alla lyckönskningar!!!
Det känns som att bloggen kommer få ett nytt tema framöver, jag hoppas ni orkar hänga kvar =)

Hoppas DU får en riktig fin och vårig helg!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS till er!! Så roligt!! Då gissade jag rätt, tog det på 1+1=3 :) Som jag har väntat på att se om jag gisade rätt!!! Förstår att ni är lyckliga nu!!! :)

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅÅÅÅÅ! Hur har jag missat detta!! Har inte varit in på din blogg på ett tag så jag får skylla mig själv!

    Grattis till dig! Känner inte dig men jag vet att du kommer bli en riktigt bra positiv stöttande mamma av det jag läser från dig.
    Nästan så jag blev lite rörd och fick en tår i ögat hehe. Ska bli roligt att följa din graviditet. All lycka till er!

    SvaraRadera