torsdag 5 januari 2012

God fortsättning!

Scouternas almanacka 2012, en tradition jag är uppvuxen med, och som jag alltid önskar och får i julklapp varje år =)


God fortsättning!



Känner mig lite sliten...

Jag har sovit lite för mycket de senaste dagarna, har varit så himla trött men eftersom jag gjort minimala ansträningar så är det lite oroväckande...**hm**
Idag har jag tänkt att jag ska försöka hinna jobba undan det jag hade tänkt och skulle göra då jag gick på jullov, det där som säkert många lärare känner igen sig i -"jag har så långt jullov så jag hinner fixa det då"...själv så börjar jag på måndag och har inte gjort något!!!
Men visst känns det magiskt att få skriva att många "lärare känner igen sig", för så är det.
Nu i januari har jag ju varit lärare i ett år!!!
Tänk att det var för ett år sen redan som jag gick upp med min uppsats och hade sån ångest över den...
Men det gick, och jag fick min examen! NEJ, inte fick, jag TOG min examen! =)
Och efter det hann jag med att arbeta på två olika arbetsplatser, den första mådde jag inte bra på av olika anledningen och tog det tunga beslutet att säga upp mig.
Samtidigt hittade jag mitt nuvarande arbete, och där känns det verkligen som att jag har hittat rätt- det är med glädje (och stress!) som jag återvänder på måndag! =)

Nu ska vi se vad jag skrev på nyårsafton förra året och göra en utvärdering!

  • Jag ska försöka lära mig äta fisk 2011
    KOMMENTAR: Jag har ätit fisk mer eller mindre en gång i veckan i skolan och alltid prövat på när det bjudits. Jag kan säga att jag inte är frälst och det kommer nog ta ett tag, men jag har aldrig ätit så mycket fisk som under 2011
  • Jag ska bjuda fina sambon som fyller 30 till Thailand
    KOMMENTAR: Ja, dit var vi och ni får hålla tillgodo med del 1, vet inte när jag hinner med del två =)
  • Jag ska springa loppet hemma i Sherwood
    KOMMENTAR: Genomförkyld men genomförde loppet ändå!
  • Jag ska försöka få igång ett regelbundet sparande
    KOMMENTAR: nja, visserligen har jag försökt att spara men det där med regelbundet blev det nog inte...
  • Jag har bestämt mig för att 2011 ska bli året då jag når min målvikt som jag längtat efter att göra men bara halvdant och utan gnistan försökt ta tag i
    KOMMENTAR: ja, så var det den dära punkten. Helst hade jag velat ta och strunta i den här punkten... Just nu är jag längre ifrån än någonsin, det har gått uppåt den senaste tiden, inte oroväckande högt men likväl ganska oroväckande fort...
    Kanske bästa att konstatera och bara gå vidare?

Fem ska, försök och bestämt var det 2010 och som gällde 2011.
Jag tycker klart att nästan 4 uppfyllda är klart godkänt! =)

vad ska jag utmana mig med 2012?
  • Regelbunden träning -det skulle väl vara ett fint mål att försöka genomföra?
    År 2011 var ett ganska bra år med motionen då den genomfördes, men så var det den där oregelbundheten när ingenting blev av...
  • Mindre tv-tittande (det skulle underlätta punkt ett ;) Och jag klarade mig fint i thailand, tiden kan läggas på något viktigare...
  • Promenader på min rast- jag har länge funderat på det, att jag skulle må bättre av att komma ut i friska luften och röra på mig! Men samtidigt är det som att luften går ur och man bara sitter och pyser i personalrummet, orkar inte riktigt.
    Men VI vet väl alla att man får mer energi av att röra sig och frisk luft?
Jag tror jag ska nöja mig med dem tre punkterna!
Det är ganska stora förändringar men jag tror att de är genomförbara.
Jag funderade mycket på min vikt och om jag ska ha den som punkt igen, men eftersom jag har haft det så många gånger och inte lyckats så anser jag att det inte är bra att ha den som punkt.
DÄREMOT så ska jag arbeta på det, jag vill nå min målvikt men framförallt vill jag känna mig nöjd med mig själv och det gör jag inte nu.
Jag vet vad jag behöver göra, det är viktväktarna som fungerar för mig, det svåra är bara att genomföra det hela...
Tanken som går just nu är att jag ska köra igång på måndag, rivstarta som alla andra!!! ;)

Men nu, nu är det dags för nya vanor -så nu ska jag ta och unna mig en långpromenad innan jag ska försöka hinna med allt det där jag skulle ha gjort! ;)

2 kommentarer:

  1. Bra det där du skrev om att unna dig en långpromenad. Jag tror det är skitbra att tänka att man unnar sig träning också :)
    Och promenader på rasten är sjukt bra. Det är också något att unna sig :) Man kan ju göra det några gånger i veckan iallafall, och kanske få med sig en kollega som man kan snacka med under tiden?
    Hoppas du får ett fint nytt år med mycket fisk :D

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Tycker du har klarat det väldigt bra. Tänk att jag har varit inne här och läst hos dig i ett år nu då. För den där uppsatsen den minns jag :)
    Tror att det kommer funka lika bra för dig 2012 :)

    SvaraRadera