torsdag 12 januari 2012

Dilemman? ;)

Annan:
TACK! =) Det visste jag inte (att mjölkprodukter reagerar på kiwi och ger en besk bismak om de är ihop förlänge) för det var PRECIS det som hände med mellanmålet, det smakade urka!

Idag är en sån där dag då jag vaknade och kände
"DU måste skoja, klockan kan OMÖJLIGT vara dags att gå upp!?!?! jag behöver sova"
Låg en liten stund till men insåg att det bara var att ta sig upp.
Då kände jag att
"AJ! AJ AJ!!! Kan man ha så här mycket träningsvärk? Jag är ju helt stum i benen! Ryggen och axlar ska vi inte prata om!"
Men sambon var jättego och fixade en grötfrukost -enkom till mig och sen så begav jag mig i spöregn till bussen mot jobbet.
Det är för övrigt rätt svårt att vara övertygande lärare om att det ÄR vinter när det inte verkar vilja vara någon snö att förstärka det hela ;)

kom min rast och det vräkte ner fortfarande, så jag rättfärdiga för mig själv att jag fick stanna inne på rasten, i personalrummet istället för ut och promenera.
Jag hade blivit genomblöt annars, eftersom jag inte hade vett att leta på regnkläderna imorse... Hör ni hur duktig jag är på att ursäkta mig själv?! =S
Nej, jag var inte så svårövertalad till att skrota promenaden tyvärr =(
Däremot stod jag emot att ta pepparkakor i personalrummet! Lite bra i alla fall ;)

Just nu sitter jag och tänker på att
1. Man blir inte mätt på soppa och smörgås till lunch.
Att äta en till smörgås när man kommer hem dämpade inte hungern heller...
Så jag hoppas sambon kommer snart så vi kan äta middag. Känner mig riktigt hungrig!
Vet inte hur det är med dagens viktväktarpoints men enligt mitt gamla (fr 2007) så är mackor en riktigt bov! För att inte tala om vad osten slukar av det dagliga pointsintaget! ;)

2. Jag försöker rättfärdiga att INTE behöva gå på gympan ikväll.
Jag behöver ju inte, men jag vill fast jag orkar inte, osugen å sugen på samma gång
-någon som hänger med i resonemanget?
Jag känner mig himla trött...Det gör nästan lite ont i ögonen och jag känner att jag sitter och kisar...
Kanske skulle jag ta en powernap innan sambon kommer hem...
risken är att jag somnar ända tills att han kommer hem och då kommer jag säkerligen inte kunna sova i natt...

Vilka dilemman va?;)

Hoppas DU har en dilemmesfri torsdag ;)

3 kommentarer:

  1. hej
    då är vi två syster min bara det att mitt dilemma har blivit att jag bara har ett val att göra och av 2 så kan jag bara välja 1 för 2 är inte ok längre...

    stolt över dig fortsätt kämpa och glöm inte klappen på din axel varje dag ;-)
    pok

    SvaraRadera
  2. Bra att du kunde stå emot pepparkakorna, de är ofta en bib då det är svårt att bara ta en. Klart du ska träna, man blir så pigg av det efteråt och man brukar bara vara lite trött första minuterna för att sen bli pigg :) känner precis som du, men klart blir det ett pass zumba ikväll.. om du nu vill köra vv så får testa nya, sägs vara en del nytt :) de har säkert erbjudande nu när alla ska komma iform. Kram

    SvaraRadera
  3. Vi stannade också inne på förmiddagen, här var ett riktigt oväder. Hoppas du kom iväg på gympan, man känner ju sig så mycket bättre efteråt. Jag har slutat äta mackor helt, istället äter jag tunnbröd eller knäckebröd. När jag vill fylla magen med nått brukar jag ta en morot eller en frukt.

    SvaraRadera