fredag 27 januari 2012

Bloggtorka men hittade en utmaning =)

Jag har lite bloggtorka,
mest kanske för att jag fortfarande är sjuk och då har man inte så mycket att skriva om, inte så mycket positiv energi heller att sprida så varför ska jag då skriva? ;)

Men jag hittade en utmaning inne hos Bettan (http://haradso.blogspot.com/2012/01/utmaning.html
), som verkar ganska rolig och tänkte att den kan jag ju alltid skriva/göra jag med =)

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Jag tänker osökt på augusti för tio år sen, eftersom det riktigt är på tapeten denna sommar, eller hur AskuruM *blink*
Då gjorde vi vår första resa utomlands, tre stycken taggade bönor från Sherwoodsskogar.
Vi bestämde först att "inte gå och lägga oss" och tittade på Grease hela natten, fick tokpanik eftersom pappa var HELA FEM MINUTER sen när han skulle hämta oss och köra till arlanda...
Två helt underbara veckor i Alanya, Turkiet och jag tror faktiskt ALDRIG en resa kommer bli så bra som den första resan med nära,kära tjejvänner.
Då var vi 18 och helt oslagbara, någon som känner igen sig? ;)


2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅRSEDAN?
Jag tror jag höll på att jag var rätt sönderstressad och fylld med ångest, för jag hade inte en aning om jag klarat mig med uppsatsen eller om jag skulle få ut min lärarexamen eftersom min studievägledare menade att jag saknade poäng för att kunna få ut den.

notis: jag klarade uppsatsen, och studievägledaren hade inte en aning vad hon pratade om -jag hade alla poäng och fick min examen!

3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Bettan skrev om godis så jag tycker att det kan jag också göra ;)
Jag gillar marabous nonstop chokladkaka galet mycket!
Skumtomtar!
Skotte!
Sen är jag svag för ostbågar och hjärtan, olw! =)

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Ha, ha!
Jag kan faktiskt inte hela texter till sånger, ja utom barnsånger eftersom det ingår i mitt jobb =)

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR?
Köpa hus, spara, resa, skänka till mina kära och faktiskt låta sambon välja vilken bil han mest av allt skulle vilja ha och ge honom den rakt av =)

6) FEM DÅLIGA VANOR?
Mitt kontrollbehov på jobbet som jag egentligen inte tycker att jag har, men måste erkänna att jag nog faktiskt har.
Läsk, jag dricker SJUKT MYCKET läsk.
Tittar ganska mycket på teven också, varför läser jag inte istället eller bättre ändå, motionerar mer?;)
Små äter.
Svär mycket när jag spelar tevespel.

7) FEM SAKER JAG GILLAR ATT GÖRA?
vara med nära&kära, jobba (inte så svårt med världens bästa jobb), laga mat, läsa och titta på tv

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I ELLER KÖPA?
One pice (heter de så?)
Baddräkter som saknar framstycke och sitter i mönster (då kan jag lika bra ha bikini)
Genomskinliga tröjor
Overall (tack o lov så finns det ju termosar, hurra! =)
inga rosa klänningar (den jag hade på en fest förr fick mig verkligen att se ut som en gris =)

9) FEM FAVORIT LEKSAKER?
Nintendo wii
Wii brädan
Xperia play (Som man kan spela tv-spel och wordfued i, hurra!)
Sällskapsspelet: Alfapet!
En gammal goding som jag gillade då jag själv gick på fritids, har ingen idag men älskade den när jag var liten, det är ett spel som man spelar ensam med glaskulor och när man "hoppar" över en kula så försvinner den.
I slutet ska det vara EN kula kvar. Svårt att förklara, men hjälp så kul det spelet var!

10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN:
"Turkas J", "AskuruM", "La", "Pillan" och "Pinglan" =)

Självklart ser jag gärna att fler gör den också, nu tog jag de som kanske läser här ute och som kommer göra den. Men utmaningen var smårolig =)

Hoppas DU har en mysfredag idag och får en trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Första utlandsresan själv är nog speciell för alla!! :)

    Kul lista, har sett den lite här och var på senaste!

    SvaraRadera
  2. Visst är det en lite roligt utmaning, kul att du också gjorde den. Blev så otroligt glad över din kommentar gällande vad jag hade skrivit gällande utmaningen, Det gick rakt in i hjärtat på mig :) TACK!
    Jag känner helt klart igen den där först resan, vi var fyra tjejer och hade en super resa :) Jätte kul läsande.

    SvaraRadera