måndag 16 januari 2012

En lyckad strategi!

Som tidigare nämnt fyllde min pappa år i helgen och då vart det kalas med alldeles för god mat och massa fika.
Grädden på moset var ju förrätt, efterrätt och dessutom en STOR godisskål.

Jag (som inte riktigt är att lita på när det gäller sötsaker) bestämde mig för att jag fick ta två kakor och en bulle (innan jag kom fram och såg att det fanns 8sorter och 2bullsorter!!! Så det var klokt att besluta i förväg)
Godis som är min riktigt, riktigt stora svaghet överlät jag till sambon att ansvara för
-jag sa, hur många får jag ta?
Han svarade 10.
Så märkligt nog tog jag 10st och var nöjd *skrattar*
Varför är det då att om jag själv bestämt tio inte skulle ha hållit det? =)


Jag räknade points hela veckan, riktigt noggrant.
På helgen så körde jag mina kunskaper (då boken inte var med och då jag dessutom inte var kock eller med i processen av matlagning o bakning)
Plus att jag köpte med mig en pepsi max (enligt v.v. 2007 system är light=0)

Utöver denna "helgstrategi" så hade jag dessutom en annan, ovanligt hälsosam strategi förra veckan:
2 gympa pass
3 rastpromenader

Rastpromenaderna är suveräna för jag har kommit till insikt att jag genom dem får frisk luft, extra motion och dessutom så får jag idéer och känner mig alltid glad -iallafall på kvällen - för idag var jag inte så glad under promenaden, det regnade massor...

Summa kardemumma:
Jag har på en vecka gått ner 1,5kg!
- 1,5kg!
Sådana stora siffror har jag inte varit bortskämd med i alla "omstarter" någon gång!
På två veckor, sen jag började med räknandet och sedan lade till motionerandet så har jag alltså gått ner 2,4kg!

nu gäller det att hålla detta!
Och i skrivande stund, så känner jag mig riktigt taggad som ni kanske förstår =)

Hoppas DU också har en bra start på veckan!

9 kommentarer:

  1. Gud så duktig du är, du ska vara riktigt stolt över dig själv! Klart du kommer att hålla i detta - jag tror på dig!

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är :) verkligen duktigt av dig att hålla dig till vad du bestämt dig för. Heja... låter som du har en bra plan. Grattis till ditt super minus!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Men Li vad härligt!
    Det är ju jättesmart att bestämma i förväg och om det hjälper att förankra det hos någon (som sambon) så är det ju bra. Jag kan känna igen mig där :)
    Kom ihåg det här nu, och om du känner dig opepp, gå in och läs hur bra du mådde när du skrev detta, samt! att du inte hade lust att gå på promenad men ändå gjorde det.
    Kram och pepp

    SvaraRadera
  5. Fan vad grym du är! Kram M

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken härlig start!! Nu kör vi mot sommaren=)

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt. Underbart med minus!!! :)

    //UlleRulle

    SvaraRadera
  8. Grattis!!! Det är så skönt när man får ett sånt skjut! (åå det där lät ju inte rätt men du vet vad jag menar) ;)

    Tycker det är så roligt att få inspirerande, positiva kommentarer av dig! Blir alltid lika glad och varm i hjärtat! Tack så mycket för dom!är inte lika duktig på att skriva kommenatarer men jag försöker :)

    Du är en ängel och borde börja jobba med coaching!

    SvaraRadera
  9. Wooohooooo!!! Bra jobbat! Förstår helt klart att det blir mer motiverande när man ser såna resultat på vågen. Här jobbar vi på med, dock inte med såna super resultat. Men det kommer säkert :)

    SvaraRadera