lördag 7 april 2012

Sagor

Jag har hört och läst att man ska läsa för barnet då det är i magen.
Nu när jag är hemma så kikade jag i bokhyllorna och hittade en härlig bok.
Ju mer jag läste i den,desto mer magisk tyckte jag den blev!
Vilken fin bok! Bilderna och årstidsskildrandet gör att jag känner mig förälskad i Sverige:-D
Sen så älskar jag ju även troll!
Dessvärre så verkar vintern ramlat bort ur detta ex...så jag tror jag ska försöka hitta trollboken av Rolf Lidberg någonstans,så vi får veta hur det går;-)
Men nu,nu ska jag sova!

Vilken saga är din favorit eller om du inte minns,vilken skulle du läsa eller läser du för ditt/dina barn?


3 kommentarer:

  1. Den där läste jag när jag var liten :) Jag känner igen omslaget :)
    Edard älskar böcker och läser lite olika men just nu gillar han såklart en liten Blixtenbok extra mycket.
    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  2. Minns inte om jag läste för Clara när hon låg i magen, mer än på jobbet för barnen. Men när Charlie låg i magen läste jag varje kväll för både "honom" och Clara. När jag läste, var det cirkus i magen. Han sparkade jätte mycket då. Nu när båda är på "utsidan" läser jag väldigt mycket för dem, clara kan nog höra sagor en hel dag rakt igenom. Charlie har precis fått upp intresset och lugnet för att kunna sitta med en stund.

    SvaraRadera
  3. Brukade inte läsa böcker men sjöng en hel del gamla barnsånger - antagligen för jag var så lycklig att jag skulle få barn. Fick tre som alla var efterlängtade.
    Min make var väldigt bra på att läsa för barnen; ändrade rösten beroende på vem i sagan som pratade. Han gillade också att läsa poesi för dom. Rolf Lidbergs illustrationer är fantastiska. Köper alltid hans vykort, när jag är i Sverige på besök.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera