lördag 28 april 2012

Fullspäckad fredag och en ledtråd ;)

Ljust och fräscht,
skrev jag aldrig om efter att vi var på den showen blev jag uppmärksammad på =)
Jo, det var en show med Fredrik Lindström och Henrik Schyffert.
De handlar om inredning och kulturen vi lever i och har levt i, de pratade i ca två timmar om vardagen kan man säga och det var VANSINNIGT ROLIGT! Det var så roligt emellanåt att jag faktiskt grät!
Och egentligen så var det bara sanningar som de sa, men det är just ironiserandet och förtydligandet av saker som man inte tänker på som gjorde showen fantastisk! =)

Igår var det en fullspäckad fredag
Vi började med att vara jättetrötta och blev sena så vi fick springa till bussen, det gillar inte mitt lilla hjärta och "tjurade" genom att låta mig må lite extra illa! =)
Framme på jobbet var det samling för oss som skulle vara funktionärer under dagen som var en slags utedag/promenad-jogging-springa järnet-dag för skolan =)
Vet inte hur jag blev funktionär eftersom jag har katastrofdåligt lokalsinne, men väl på mitt pass så hejade jag och klappade händerna till och för alla duktiga elever som kom förbi(blev röd i händerna) =)

MEN på morgonen var jag med om något VÄLDIGT OTÄCKT igen!Efter mötet kände jag att det inte riktigt var som det skulle, det ringde i öronen, jag var kallsvettig och kände verkligen att "jag måste lägga mig ner, NU"...vinglade in på min avdelning och mot en av sofforna,  där låg en elev och vilade så jag fick vända mig mot nästa...Då utbrister jag "oj,oj oj!" och sen fångar en kollega upp mig när jag graciöst bekantar mig med golvet...
Jag svimmade.
Det jag hann tänka var "ramla inte på magen" och "skit också, nu skrämmer jag barnen!"
Vaknar snabbt till och hör en annan kollega säga, "nu kommer pulsen tillbaka...Du fick ett blodtrycksfall så ligg kvar en stund", en annan kollega håller upp mina ben (hon som fångade mig) och en tredje håller min andra hand.
Väldigt otäckt...
TACK snälla kollegor att ni är så goa!

Eleverna/barnen blev inte rädda, tack och lov!
Men vi fick prata om det, de fick snurra lite så de fick känna hur det känns att vara yr i huvudet...
Tydligen så kan man få blocktrycksfall och då kan man svimma...
Efter det låg jag och vilade medan mina kollegor skötte samlingen men sen fortsatte dagen som att det inte hade hänt något alls...Jag fick omtänksamma kommentarer och tips att "kolla upp mitt järnvärde så fort som möjligt" av de andra så nästa vecka ska jag kontakta barnmorskan (har inte riktigt hunnit det än)

Jag fattar ingenting, men har fina Turkas som berättat att hon svimmat också när hon var gravid så jag känner mig inte orolig och det känns idag som att "det inte hänt" om ni förstår vad jag menar =)

Sen var jag iväg och fikade med mina f.d. kollegor som jag gillar så mycket och det var väldigt mysigt!

Så kom sambon och vi fixade med hemligheten...
Ni ska få en ledtråd: Jag har aldrig skrivit mitt namn och mina initialer SÅ MÅNGA GÅNGER som jag gjorde igår, någon gissning?

Vi åkte hem, jag svidade om (var JÄTTEVARM igår, värmesvall i massor!) och sen fick jag lift av sambon och mötte upp mina nuvarande kollegor för bowling och mat.
VI hade verkligen jättetrevligt! <3
Kvällen avslutades runt nio och jag var hemma halvtio,
stupade i säng och har sovit sisådär hela halva natten...
Och nu sitter jag och vill att "världen ska vakna", dvs min sambo och även min mamma som jag försökt ska ringa mig för jag vill inte ringa och väckas =)

Det ser ut som att vi får en föraning idag att sommaren är på gång , det gillar jag -men vi får se hur dagen blir, känner mig nästan lite "bakis" efter igår, jag är inte van att ha så mycket aktiviteter för mig =D

Hoppas DU får en kanonlördag!

4 kommentarer:

  1. Ja, man kan väl inte annat än gissa att ni ska gifta er? Grattis isåfall!

    SvaraRadera
  2. Nalkas det bröllop tro? ;)
    Inget vidare att svimma och hoppas du slipper uppleva det igen. Du måste vara rädd om er..

    Du kan väl testa att skriva någon kommentar på låsta inläggen så vi kan se om det syns. Så skriv bara något meningslöst.. hihi.. :)
    Min mailadress är belindaglimeld@gmail.com
    Det är iaf två som jag låst med det lösenordet som handlat om det ämnet, de andra som var där var bara test med mitt gamla lösenord.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. usch så otäckt. Var rädd om dig och lilla pyret där inne.
    Kan det vara ett hus köp på g kanske!?

    SvaraRadera
  4. Med Fredrik Lindström och Henrik Schyffert kan det ju inte bli annat än roligt!!

    Usch va otäckt!! Tur att du har så snälla kollergor som tar hand om dig! :)

    SvaraRadera