måndag 28 november 2011

Thailand 5

Fem saker jag inte trodde jag skulle vara med om i Thailand:
1.jag trodde inte det skulle regna så mycket och många dagar

2. Här blir en egen till 5a

Apa i trädet bredvid hotellet,trodde jag skulle se en fågel men nej,apa!:-)
Ekorre!visste inte att de fanns i Thailand,samma träd som apan
Vandrande pinne men såg mer ut som en vandrande gren
Groda på trappen.-är de giftiga i Thailand?
Grön orm.nedanför frukosten

3.gå barfota i djungeln,fastnade med flispflopsen och de gick sönder så fick knalla i leran medan jag spana efter djur-tog skorna för att hon som vi frågat på fritidsresor sagt att många brukar ha det och jag har hemska skavsår!

4. Att en kvinnlig munk talade om för mig att jag är vacker.
Vi var till ett underbart tempel och fick en välsignelse och så skulle de kvinnliga munkarna knyta på armbanden som hör till välsignelsen och hon sa på samma sätt som
Till sambon,att det ska ge lycka och så i Sverige men så säger hon You are Beautiful. Ord som överraskade och värmer totalt!:-)

5. Vakna imorse till en katt väckarklocka! En katt som kan antas ha fått mat av de som bott här tidigare,parkerade och jamade högt och i protest ute på altanen!

Ja,det var ett litet smakprov av vår resa, ville mest passa på att ge ifrån mig ett livstecken och om du fortfarande läser här inne,önska dig en härlig 1a advent:-)

4 kommentarer:

  1. Välkommen hem!
    Ska bli kul att se lite bilder sen. Ni verkar ha haft det bra iaf :)
    Ring när du har tid, saknar dig.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Låter som ni har en händelserik semester. Måste vara skönt :)

    SvaraRadera
  3. Kul att du hörde av dig. Saknaden är stor!

    SvaraRadera
  4. BILDER BILDER BILDER vill jag se! :D

    SvaraRadera